Екипът на Мерцедес по всяка вероятност ще изпробва ново решение по колата си в уикенда за Гран при на Бразилия. Става въпрос за издутина в зоната на носа над предното окачване, която беше забелязана при подготовката на колите за началото на тренировките.
Засега не е сигурно какво роля точно ще изпълнява новия елемент, като има предположения, че може да е част от цяла система, наречена канал-S.
По принцип това решение помага на движението на въздушния поток под колата към върха на секцията на носа, което на теория спомага въздухът да се движи по-бързо и това води до увеличаване на притискащата сила.
Идеята беше използвана за първи път от Ферари през 2008 г., а след това предимствата й бяха ползвани и от Заубер през 2012 г., когато колите масово бяха с много високи носове.
Възможно е също така издутината на носа да е част от концепцията за аеродинамично развитие на колата за 2016 г., когато ще има изискване секцията на носа да бъде поставена по-високо.