Пилотите на Мерцедес имаха предимство пред конкуренцията в първата свободна тренировка за Гран при на Япония на пистата Сузука. Най-бърз беше Люис Хамилтън, който с гумите софт записа 1:28.691 мин и изпревари с почти половин секунда съотборника си Валтери Ботас с медиум.
Трети остана Даниел Рикиардо с Ред Бул със суперосфт гуми, а зад него се наредиха пилотите на Ферари Кими Райконен и Себастиан Фетел. Двамата обаче бяха с близо 1 сек по-бавни от лидера, въпреки че използваха най-меките гуми за уикенда.
Използването само на суперосфот от Ферари бе очаквано с оглед на това, че и двамата пилоти на Скудерията имат по 10 комплекта от този тип срещу по 7 за тези на Мерцедес. Най-добър от останалите бе Естебан Окон с Форс Индия (7-и), който остави зад себе си Ромен Грожан и пилотите на Заубер – Льоклер и Ериксон.
Въпреки прогнозите за дъжд, тренировката започна при суха писта и облачно време.В тази сесия за Макларън кара Ландо Норис на мястото на титуляра Щофел Вандоорн. Британецът ще замени именно Щофел в екипа от Уокинг от следващия сезон. Карлос Сайнц бе първият пилот, който се появи на трасето.
Up close with @LandoNorris through 130R
#JapaneseGP
#F1 pic.twitter.com/JCBJIyHXxc
— Formula 1 (@F1) October 5, 2018
Ериксон пък първи записа време – 1:35.111 мин. Неговият съотборник в Заубер Льоклер бързо го подобри до 1:33.484 мин, преди Даниел Рикиардо да запише 1:30.651 мин. със софт гуми. Пилотът на Ред Бул в следващия си опит свали още 3 десети, но съекипникът му в Ред Бул Верстапен бе по-стабилен в завои 3-5 и постигна с 12 хилядни по-добро постижение.
В следващите минути двамата продължиха да подобряват времената си, като Даниел отново излезе начело. Райконен след това се появи на пистата със суперсофт, но бе на 0.8 сек от водача и се нареди 3-и. В същото време пилотите на Мерцедес излязоха с медиум. Въпреки че допусна малка грешка, Хамилтън бе по-бърз от Ботас, като двамата заеха 3-о и 4-о място, зад тези на пилотите на Ред Бул.
A little lockup at the chicane for Vettel
The Ferrari man is yet to set a hot lap in FP1#JapaneseGP
#F1 pic.twitter.com/P2YNsvrAEF
— Formula 1 (@F1) October 5, 2018
В първата си бърза обиколка Фетел със суперсофт сбърка при спирането за последния шикан и не записа време, а в следващия си опит постигна 5-и резултат. Ботас и Хамилтън направиха нова серия от обиколки и подобриха времената си. Те останаха на 3-а и 4-а позиция, но вече плътно зад състезателите на Ред Бул. Малко след това двамата бяха разделени от Кими Райконен.
That. Was. CLOSE!
Hamilton encounters a slow Gasly on the racing line, narrowly avoiding him
The incident will be investigated after the session#JapaneseGP
#F1 pic.twitter.com/PzcGu5622t
— Formula 1 (@F1) October 5, 2018
В следващите турове Ботас първи слезе под 1:30 мин и поведе в класирането с 1:29.842 мин. Хамилтън бе на 0.173 сек. Двамата бързо бяха разделени от Фетел. Междувременно Люис едва не се удари в движещия се бавно Пиер Гасли от Торо Росо на влизане в последния шикан. Стюардите обявиха, че ще разследват случилото се след сесията.
This is the result
He did VERY well to keep out of the barriers, and get back out of the gravel too!#JapaneseGP
#F1 pic.twitter.com/n6NpaMiMB5
— Formula 1 (@F1) October 5, 2018
Неприятности имаше и Алонсо, който изпусна колата на излизане от завоя Дегнер 1 и излетя в чакъла. Испанецът се прибра в бокса с повреди по пода. Близо час след началото на сесията Хамилтън сложи меки гуми, което позволи на Люис да поведе в класирането с 1:28.691 мин. пред Ботас на близо половин секунда, а Гасли отново са замеси в инцидент. Той излетя от пистата в първия сектор, като все пак успя да се опази от удар.
As we enter the final third of FP1, Hamilton leads the way
His 1:28.691 effort on soft @pirellisport rubber is the current benchmark#JapaneseGP
#F1 pic.twitter.com/Y17Wl7Ez93
— Formula 1 (@F1) October 5, 2018
Рикиардо и Верстапен поставиха суперсофт и заеха 3-ото и 5-ото място. Между тях бе Кими Райконен със суперосфт. Фетел също се намести пред холандеца, но и двамата бяха на близо 1 сек от Хамилтън. В последните минути подобрения на времената в челото нямаше, като част от пилотите направиха по няколко обиколки с повече гориво.
Silver Arrows leading the way, with the Red Bulls and Ferraris behind
Your full classification from opening practice at Suzuka
#JapaneseGP
#F1 pic.twitter.com/HHWdzr3TtE
— Formula 1 (@F1) October 5, 2018