Екипът на Мерцедес изпробва нов вариант на перката си като на акула над капака на двигателя по време на днешната следобедна сесия от първия ден на тестовете на отборите от F1 на пистата Каталуня.
На представянето на колата на Силвърстоун и в първите и проби във филмовия ден на същото трасе самата перка беше доста малка, за разлика от тези на другите отбори, като имаше T-крило в задната й част.
За втората сесия днес обаче Люис Хамилтън, който замени зад волана на W08 Валтери Ботас, се появи с болид, в който перката е значително по-обемна, а освен това в горната си част е отворена за по-доброто отвеждането на горещия въздух.
При изкарването и при прибирането на колата механиците на тима изобщо не покриваха въпросния компонент, което показва, че не се притесняват от това конкурентите да го видят и снимат. T-крилото в задната част бе запазено.
Възможно е топлият въздух от отвора да се използва за ефекти, близки до тези на т.н. F-duct за обдухване на задното крило и намаляване на съпротивлението.
New helmet, new fin 👀
A closer look as three-time #F1 world champion @LewisHamilton takes to the track in the @MercedesAMGF1 W08 #F1Testing pic.twitter.com/R1lhskRYXR
— Formula 1 (@F1) February 27, 2017