Спортният шеф на Мерцедес Тото Волф заяви, че потенциалната сделка с екипа на Мейнър Маруся за доставка на двигатели засега се изчаква, за да се разбере какво ще е бъдещето на Лотус. Екипът от Инстън получава двигатели именно от немския концерн, но се очаква да бъде закупен от Рено и да стане заводски екип на френската компания.
Тя ще плати и натрупаните критични дългове на тима в размер на 2.7 млн паунда данък общ доход и национална застраховка, по 900 000 за месеците юни. юли и август. Ако това стане, което се очаква да се случи в началото на другата седмица, то Мецедес вече няма да доставя задвижващи системи на Лотус и ще има възможност да захранва друг тим с моторите си – Мейнър. Дригите два отбора, който ползват агрегатите на Мерцедес, са Уилямс и Форс Индия.
„Харесваме Мейнър много, защото има конкуретноспособност в цялата история, заяви Волф. – Ако тимът направи добро шаси и има добър двигател би било много интересно как ще се развие той. Но ние в момента сме в изчакване, тъй като трябва да разберем какво ще се случи с Лотус. Не сме в позиция да дадем на Лотус и Рено краен срок (да решат бъдещето си). Но трябва да дойде момента, в който Мейнър да знаят какво се случва, а ние да знаем на кой тим ще доставяме двигатели.“
Волф добави, че има възможност при сделка с Мейнър единият от пилотите на екипа да бъде състезател, подкрепян от Мерцедес. Но трябва да е сигурно, че това ще проработи финансово. Това би бил резервният пилот на Мерцедес, каращ в DTM, Паскал Верлайн.