Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Тотална доминация на Мерцедес на Пол Рикар

Тотална доминация на Мерцедес на Пол Рикар

2963
0
Люис Хамилтън, Мерцедес
Люис Хамилтън; снимка: Мерцедес

Тимът на Мерцедес постигна още една двойна победа през сезон 2019 г. Люис Хамилтън спечели Гран при на Франция, а съотборникът му Валтери Ботас финишира втори на пистата Пол Рикар. Шарл Льоклер атакува финландеца буквално в последния завой, но остана трети.

Температурата на въздуха бе 26 градуса в началото на надпреварата. Тази на пистата достигна 55 градуса.

На старта Люис Хамилтън поведе без особени грижи, Валтери Ботас зае втората позиция. Шарл Льоклер потърси някакъв шанс за маневра от външната страна на първи завой. След това се установи трети, докато Карлос Сайнц изпревари съотборника си Ландо Норис и се залепи за Макс Верстапен. Себастиан Фетел пък преследваше британския пилот на Макларън.

Всичко премина чисто началото. Хамилтън отвори разлика от 1,3 секунди спрямо Ботас. Льоклер пък вървеше на секунда от финландеца. Сайнц изостана на около 3 секунди от Верстапен, докато Фетел още търсеше как да задмине Норис. Пиер Гасли бе на осма позиция, а Антонио Джовинаци и Даниел Рикиардо допълваха топ 10.

В петата обиколка Фетел успя да задмине Норис, който опита да контраатакува, но изгуби шестата позиция

Хамилтън увеличи преднината си на две секунди.

Себастиан успя да се справи със Сайнц бързо и в седмата (от общо 53) обиколка вече бе пети. Следващият пилот пред него бе Верстапен, който бе на 8,5 секунди напред.

Джовинаци бе в бокса в осмия тур и сложи най-твърдите гуми, предоставени от Пирели на отборите за уикенда във Франция. От рейс контрола съобщиха, че разследват Серхио Перес за напускане на пистата и получаване на предимство от това в първия тур от състезанието. Мексиканският пилот получи наказание от 5 секунди.

Авансът на Хамилтън достигна 2,6 сек, а Ботас записа най-бърз тур. Фетел вече бе на под 7 секунди от Верстапен и на свой ред даде най-добра обиколка преди Люис да я подобри. Малко след това англичанинът се обади по радиото, че нещо по седалката му е счупено.

Даниел Рикиардо смени гумите си с хард в 18-ата обиколка, докато Верстапен каза на тима си, че не може да вдигне темпото. Холандският пилот влезе в 24-ия тур в пита, като неговият избор също бяха най-твърдите гуми. Веднага след него в бокса бе и Льоклер.

От Ферари малко по-рано бяха съобщили на Фетел, че ще го оставят максимално дълго на пистата. „Да, съгласен съм”, отговори германецът.

Ботас пръв от пилотите на Мерцедес бе в бокса (в 23-ата обиколка). Още в следващия тур Хамилтън стори същото. И двамата сложиха хард. Фетел последен от пилотите в челото смени гумите си. След тази серия от боксове Хамилтън отново бе начело и бързо записа нов най-бърз тур в състезанието. Ботас и Льоклер запазиха второто и третото място. Верстапен бе четвърти, а Фетел се движеше на 5,6-5,8 сек зад него.

От Ферари попитаха Льоклер дали може да вдигне темпото спрямо това, с което се движеше в 28-29-та обиколка

Шарл отговори, че би могъл, но това няма да се отрази добре на гумите му.

Хамилтън каза по радиото, че гумите му не са толкова добри, колкото предходния комплект. Неговият аванс спрямо съотборника му бе 12 секунди. Льоклер вървеше на малко над 6 секунди зад Ботас. Подобна бе разликата между пилота на Ферари и Верстапен.

В 35-ата обиколка Нико Хюлкенберг направи спирането си в бокса от шеста позиция, която при неговото влизане в пита бе заета от Ланс Строл. Само канадецът още не бе правил спиране за смяна на гуми.

Хюлкенберг сложи медиум, но се върна на трасето зад Кими Райконен.

Ландо Норис доста разгорещено поиска по радиото тимът му Макларън да накара Карлос Сайнц да вдигне скоростта

Испанецът бе осми, зад съотборника си. Норис смяташе, че съекипникът му го задържа. „DRS-ът нищо не върши”, заяви той. Отговорът от питуола бе, че има известен проблем и не може да използва системата. „Не работи или не ми е позволено?”, не разбра Норис. От Макларън уточниха, че в конкретния момент не разрешават използването на DRS-а.

Впоследствие стана ясно, че има технически проблем с хидравликата. Норис бе с трудности при превключване на предавките нагоре. От тима инструкцията бе да се справи както може в оставащите вече по-малко от 10 обиколки.

Строл влезе в бокса в 40-ия тур и сложи софт. Това прати Сайнц и Норис шести и седми. Рикиардо бе осми, следван от Райконен и Хюлкенберг.

От тима на Хаас прибраха Ромен Грожан шест обиколки преди финала.

Единствено откъснато ограничително колче предизвика известно вълнение в последните турове от състезанието. Рейс контролът дори включи режим на виртуална кола за сигурност. Маршал бързо прибра колчето от трасето.

В предпоследната обиколка Фетел сложи гуми софт. Германецът постигна най-бързата обиколка в състезанието, в което се класира пети, зад Верстапен. В топ 10 се класираха още Сайнц, Рикиардо, Райконен, Хюлкенберг и Норис.