Нови мерки за сигурност по време на квалификациите и състезанията от Формула 1 ще бъдат въведени след инцидента от Гран при на Германия, съобщиха от ФИА.
По време на състезанието на Нюрбургринг задно дясно колело от Ред Бул-а на Марк Уебър излетя и удари оператора на FOM Пол Алън. Вследствие на инцидента от федерацията обявиха, че всеки човек, който не е член на отбор или маршал на състезанието, няма да има право да стои в питлейна по време на квалификация и състезание. Медиите ще имат достъп единствено до питуола.
ФИА също така ще поиска от Световния съвет за автомобилен спорт да приложи одобрените промени в спортния правилник за 2014 г. още през този сезон, за да се подобри безопасността. Измененията са както следва:
– в член 23.11, който вече ще изисква целият персонал на отбора, който работи по колата по време на питстоп, да има защита за главата;
– в член 30.12, който ще постанови намаление на скоростта в питлейна по време на състезания от 100 км/ч на 80 км/ч (с изключение на Мелбърн, Монако и Сингапур, където поради конфигурацията на пистите ограничението се запазва на 60 км/ч).
Уточнения:
Член 23.11 На членовете на екипите е позволено да застанат в питлейна непосредствено преди да се наложи да работят по автомобила и трябва да напуснат мястото веднага щом работата е завършена. Целият персонал на отбора, който извършва работа по колата по време на състезателен питстоп, трябва да има защита за главата.
Член 30.12 Ограничение на скоростта от 80 км/ч ще е наложено по време на цялото събитие. Този лимит може да се променя от стюардите, вследствие на препоръка от делегата на ФИА по безопасност във Формула 1. Всеки отбор, чийто пилот надвиши ограничението по време на всяка тренировъчна сесия, ще бъде глобен със 100 евро за всеки километър над лимита до максимум 1000 евро. В съответствие с член 18.1 стюардите могат да наложат допълнително наказание, ако подозират, че състезателят превишава скоростта, за да спечели предимство. По време на състезанието стюардите могат да наложат всяко едно от наказанията по член 16.3а) или б) на всеки пилот, който надвиши ограничението за скоростта.
Също така според изявлението на ФИА отборът на Ред Бул трябва да предостави писмен доклад във връзка с инцидента от Германия днес.
Хелмут Марко обясни, че Уебър е тръгнал преди механиците му да са готови с гумите заради случайно натиснат бутон на пистолета за завиване на гайките. Марко е категоричен, че оттук нататък няма да има възможност да се допуснат подобни грешки.
– Сигурен съм, че ще имаме система в Будапеща, която да изключи подобен вид човешки грешки – каза той пред Servus TV. – На всеки пистолет за колелата имаме бутон, който се натиска, за да даде сигнал на колата да тръгне. Тъй като гумата не беше наместена правилно, механикът опита да приложи повече натиск, но нещо се случи с пистолета и бутонът бе натиснат. Заради това Уебър получи сигнал да тръгне.
Също така Хелмут Марко добави, че член на отбора на Ред Бул е посетил оператора Пол Алън в болницата, където протича възстановяването му. Алън е бил настроен позитивно и е уверен, че ще се върне за Гран при на Унгария.