91 обиколки направи тест пилотът на Макларън Гари Пафет по време на първите изпитания на трасето Рикардо Тормо до Валенсия. Той управлява междинен болид, тъй като новият МР4-26 излиза на писта чак за следващите проби. Програмата на тима е развитие с гумите на Пирели.
– Болидът вървеше чудесно днес и ни позволи да натоварим гумите както възнамерявахме, тъй като изучаваме поведението им. Те са променени спрямо спецификациите от Абу Даби миналата година, а и ще претърпят още изменения до началото на сезона – заяви Пафет.
За него това е единствено появяване на тестовете, след което зад волана ще се редуват титулярите на тима Дженсън Бътън и Люис Хамилтън. Затова и Гари се постара да създаде достатъчно добра база за колегите си чрез няколко дълги излизания.
– За щастие грижите с износването, които имахме в Абу Даби, са се подобрили. Имахме по-малко проблеми с гумите. Медиум изглежда издържат най-дълго, а супер софт – най-кратко, но точно това се търси от тези типове гуми и би трябвало да доведе до различни стратегии по време на надпреварите – допълни той.
Хамилтън ще кара утре във Валенсия.
Значително по-малко време изкара на писта Виталий Петров с новото Рено R31 – едва 28 тура. Тимът установи, че колата върви нормално и системите функционират според очакванията.
– Имахме някои механични проблеми и загубихме известно време – призна руснакът. – Но проверихме множество системи, а това винаги е важно. За първи път пробвах KERS и ще ми отнеме известно време да свикна, а и е ясно, че пилотите ще са доста заети в кокпита този сезон – каза още той.
Техническият директор Джеймс Алисън отбеляза, че може би утре отборът ще придобие по-ясна представа за скоростта на болида си. Той каза още, че всичко е работил в нормални температурни граници, а това е от особено значение за иновативната изпускателна система на R31.
Нико Хюлкенберг и Пол ди Реста пък правиха тестове за Форс Индия, като направиха общо 99 обиколки.
– Като цяло много продуктивен и обещаващ първи ден с отбора. За мен основната цел бе да се запозная с екипа, колата и гумите. Работих по различни настройки и след доста турове започнах да разбирам поведението на гумите – сподели немският пилот.
Ди Реста изкара доста по-малко време в болида VJM03, като неговата програма бе съсредоточена върху това да се подготви за утрешните изпитания.
– Стратегията ни бе пилотите да натрупат километри с миналогодишната кола и да съберат възможно най-много информация за Пирели – допълни главният инженер Доминик Харлоу. – За щастие прогнозата за времето през следващите два дни е да остане хубаво.