McLaren Automotive планира агресивно увеличение на моделната си гама и броя на дилърите си през следващите три години.
Автомобилната компания от Уокинг има печалба за 2013 г., което изпреварва предварително начертаните цели на производителя. McLaren освен това има амбициозни цели пред себе си – в рамките на пет години да постигне нива на печалба, сравними с тези на компании като Ferrari или Porsche.
– Планът беше да излезем на чисто през 2013 г. – сподели пред Аутомотив Нюз Юръп главният изпълнителен директор на McLaren Automotive Майк Флюит.
Автомобилното подразделение на McLaren Group бе формирано само преди три години. Флюит не уточни колко е печалбата му, споменавайки само „няколко милиона паунда”. Марката при това се развива успешно без подкрепата на някои от големите концерни.
Миналогодишните продажби възлизат на около 1400 броя, заяви още Флюит. Планът е количеството да бъде увеличено до 3500-4000 коли годишно до 2016 г. Ферари са продали 6922 автомобила през 2013 г. Новият модел на McLaren е 650S, предстои представяне на четвърти модел – през 2016-та. Флюит обяснява, че идеята е да се показва изцяло нов автомобил или рестилирана версия на вече съществуващи коли чак до 2019 г.
С тази цел развойните инвестиции на McLaren Automotive са се увеличили до 70 милиона британски лири през миналата година. Технологии от P1 и 650S ще бъдат използвани и за следващата кола на бранда (проектът в момента е известен като Р13).
Компанията изключва засега разработването и производството на SUV-модели.
Плановете за дилърствата пък са тази година те да се увеличат с 20, с което общият им брой на глобално ниво ще достигне 70. До 2016 г. трябва да са 100.