Концернът Daimler закри луксозното си поделение Maybach и така от групата на свръх представителните автомобили отпадна една марка. Все пак, в тази ниша концернът ще вкара отново свой представител и това ще е новият Mercedes-Benz S600 Pullman.
Причината за закриването на престижния бранд е съвсем прозаична – липса на интерес и ниски продажби.
През миналата година бяха продадени едва 157 автомобила с марка Maybach при планирано количество от над 1500 екземпляра. Според Генералния директор на Daimler Дитер Цетше, производството няма да е рентабилно при продажби под 900 автомобила годишно. От тези числа става ясно, че марката не може да се мери с далеч по-,спешните конкуренти от Rolls-Royce и Bentley.
Независимо и от факта, че през 2010 г. моделът й Maybach 62 S MSRP бе удостоен със званието Най-скъп автомобил на годината. Цената на пуснатата в едва 50 екземпляра луксозна лимузина бе $450 000.
По повод закриването на бранда Дитер Цетше е заявил: „Дълго обсъждахме този проблем, но решихме, че е по-добре да закрием компанията, отколкото да понасяме финансови загуби, продължавайки да поддържаме марка с неопределено бъдеще, която не може да постигне очакваното ниво на продажби. Стигнахме и до извода, че брандът Merecedes-Benz разполага с повече шансове за добри продажби в сегмента, отколкото Maybach“.
В своята история Maybach вече е преживяла едно спиране на производството. Това става през 1940 г. и паузата трае до 1997 г., когато Daimler купува бранда.
От 2002 г. насам обаче, когато са представени моделите 57 и 62, компанията не е пускала нов модел, даже и в ограничен тираж.
Последната модификация, която може да се смята за някаква новост, бе специалната версия Maybach 57 S Edition 125!, пусната в чест на 125-годишнината от създаването на автомобила и образуването на компанията Daimler.