Собственикът на Ред Бул и на едноименния отбор във Формула 1 Дитрих Матешиц заяви, че титлата в Гран при не се печели в първото състезание от сезона. Австрийският милиардер обясни още, че неочаквано трудният старт на тестовете за тима няма да сложи край на амбициите им за предстоящата състезателна година.
Всички отбори със задвижваща система Рено имаха проблеми по време на изпитанията на Херес. При Ред Бул обаче те бяха най-шокиращи – четирикратните шампиони направиха едва 21 обиколки за четирите дни проби и напрежението се увеличи осезаемо.
Матешиц дойде на испанското трасе в четвъртък (предпоследния ден от тестовете). Според него лошият старт изобщо не означава лош сезон, защото календарът се състои от цели 19 старта.
– Изоставане в началото на сезона не означава автоматично, че титлата е загубена. Дори да стартираш по-назад, пак имаш шанс. Настоящите ни проблеми не са в отбора, а в областта на двигателя. Екипът разполага с повече от отлично ноу-хау. Имаше някои повече или по-малко очаквани грижи с един нов агрегат, който излезе за първи път на писта. Самият автомобил е повече от добър и това се вижда в детайлите. Моментът на истината ще дойде при първото състезание в Мелбърн – коментира Матешиц пред Залцбургер Нахрихтен.
Милиардерът заяви също така, че новите правила буквално минират предложения лимит на бюджетите.
След среща на световния съвет за автомобилен спорт на ФИА през януари бе обявено, че от 2015 г. средствата на отборите от Формула 1 ще бъдат централизирано ограничени. Федерацията трябваше да назначи специална комисия, която до юни тази година да изработи структурата на предложението и да се установи нивото на бюджети. Според Матешиц харчовете по новите системи за задвижване са в пълно противоречие с подобни действия:
– Винаги съществува въпросът какво могат производителите да прехвърлят в други бюджети и какво може да се изключи съвсем от разходите. Но въпреки това 1 милиард за развитие и използване само на нови агрегати е пълна загуба, а това изобщо не се обсъжда. А като говорим за рестрикциите по отношение на аеродинамичните тунели, трябва да споменем работните разходи на съществуващите съоръжения – те дори не се доближават до парите, хвърлени по въвеждането на нови правила и мотори.