Рейсдиректорът на Формула 1 Майкъл Маси направи традиционния си разбор на събитията и наказанията от първия уикенд за новия сезон. Той обясни конкретно някои от спорните ситуации. На въпрос на британски журналист защо ударът между Люис Хамилтън и Алекс Албон не е бил тълкуван просто като състезателен инцидент, Маси отговори:
„Както разбрах от обяснението на стюардите, контактът бе между предното ляво колело на колата Люис и задното дясно колело на машината Албон. Поради това от тяхна гледна точка това не бе състезателен инцидент. Всичко се случи в самия край на състезанието и Албон почти беше приключил изпреварването – стюардите нямаха съмнение. Следователно това бе обичайно нарушение на правилата: сблъсъкът бе предизвикан от Хамилтън.“
Мнението на Мерцедес бе, че санкцията за англичанина е била прекалено строга
„Стюардите се намират в трудна позиция, тъй като са длъжни да взимат правилни решения. Преди състезанието го наказаха, взеха му три стартови позиции, с това се примирихме – било каквото било. Но по повод станалото по време на състезанието ще кажа, че според мен 5-секундната санкция бе твърде строга. Няколко пъти изгледахме видео записа. Воланът в колата на Люис е завъртян максимално, като при това има достатъчно място за Албон на трасето. Считам, че наказанието бе необосновано сурово, но разбирам колко е трудна работата на стюардите. Понякога взимат решение в твоя полза, друг път не“, заяви Тото Волф.
Рейсдиректорът коментира и споменатото първо наказание на Хамилтън. В събота вечер стюардите решиха да не предприемат действия срещу шесткратния световен шампион. Те постановиха, че са му показани противоречащи си сигнали – жълти знамена и зелен светлинен сигнал. Ред Бул обаче предостави нов видео запис, на който се вижда, че семафорът свети в жълто. Клипът бе публикуван през нощта в събота срещу неделя в официалния акаунт на Формула 1 в Туитър.
The stewards cleared @LewisHamilton of any wrongdoing following this yellow flags incident at the end of qualifying on Saturday ?#AustrianGP ?? #F1 pic.twitter.com/Vx9ziJtuU3
— Formula 1 (@F1) July 4, 2020
В крайна сметка Хамилтън бе наказан непосредствено преди самия старт.
„Просто е: нямахме такова видео, направено от инсталирана на колата на Люис камера“, обясни Маси забавянето и вземането на друго решение в събота
„Получихме този видеоклип доста късно. Той ни бе предоставен от екипа на Ред Бул Рейсинг и беше допълнително доказателство. Не знаехме, че такова видео съществува.“
„Между другото, беше публикувана неточна информация, че Ред Бул са подали протест – всъщност такъв протест нямаше. Те зададоха въпрос: може ли този видеоклип да се счита за ново важно доказателство? Ето защо имаше две отделни решения. Първото от които е, че стюардите отговарят с: „Да, може да се счита за такова доказателство“.“
Not again… ? #AustrianGP ?? #F1 pic.twitter.com/CR9Vt9ZtJ9
— Aston Martin Red Bull Racing (@redbullracing) July 5, 2020
Маси трябваше да коментира и защо записът от 360-градусовата камера над каската на Люис Хамилтън не бе на разположение на ФИА, а бе разпространен от ФОМ.
„Обсъдихме този въпрос с ФОМ. Заснетият с такава камера материал не е достъпен в режим на живо. Първо трябва да бъде изтеглен, обработен и т.н. Както вече казах, правилата предвиждат възможност за преглед на решенията на стюардите, ако има основателни причини за това. В резултат на това бяха проведени нови изслушвания и бе взето решение за наказание.“
Австралиецът обясни още, че ФИА се стреми да публикува точната стартова решетка поне 1 час преди старта. Реално крайният срок за промени е отварянето на пита за подреждане на колите на нея. В Австрия екипът на Мерцедес веднага зае първата и пета позиция. Това значи, че реакцията на комисарите е била навременна.
Маси обясни също така причините за забавеното наказание на Серхио Перес:
„Уикендът бе стресиращ за стюардите и през втората половина на състезанието всички бяха заети, тъй като автомобилът за сигурност излизаше няколко пъти. Трябваше да се внимава много. Едва по-късно стана възможно да се анализират по-ранни инциденти. Първо по радиото получихме съобщение от стюардите, в което се казваше, че Перес трябва да бъде глобен за превишена скорост в питлейна, не за блокиране. Така че обстоятелствата бяха сложни, но веднага след като стюардите ни информираха, всичко се случи достатъчно бързо.“
Според рейсдиректорa сензорите за ограничение на движението в последните два завоя са свършили добра работа. Тези на 9-ти са били перфектни, на 10-ти е нужна още настройка, но са наложени доста точни наказания, а всичко ще е още прецизно за предстоящия уикенд.
¡Wow, qué carrera! La suerte no estuvo con nosotros, 2 safety cars que nos complicaron al no entrar a pits.
Ahora es fácil saber que no fue la estrategia correcta, pero felicito a mi equipo y me alegra verlos decepcionados con el 6to lugar! Tenemos buen auto y viene lo mejor! pic.twitter.com/OQ5PZ1cWMs— Sergio Pérez (@SChecoPerez) July 5, 2020