Гран при на Русия приключи с победа на Валтери Ботас, но най-разгорещените дискусии след финала на надпреварата в Сочи бяха свързани с наказанията на Люис Хамилтън. Шесткратният световен шампион получи две санкции от по 5 секунди за тренировъчни стартове на неразрешено място. Заедно с тях му бяха начислени и две наказателни точки, които по-късно бяха премахнати. От Мерцедес разясниха, че Хамилтън е действал по инструкция от бокса. Пилотът попита дали може да отиде „по-нататък, до края на питуола“ и отговорът на състезателния му инженер Пийт Бонингтън бе утвърдителен. Отговарящият за операциите на пистата Андрю Шовлин уточни, че всъщност екипът първоначално не е разбрал къде точно иска Люис да изпълни маневрата. Осъзнали, че може да има проблем едва когато видели втория тренировъчен старт.
„Не разбрахме колко далеч всъщност искаше да отиде Люис. Не видяхме първия, но когато наблюдавахме втория си помислехме: „Това няма да им хареса“. Не мислехме, че е опасно. И като се има предвид, че бележките (на рейс директора) посочваха дясната страна след изхода на пита, сметнахме, че е достатъчно неопределено, за да бъде само предупреден“, каза Шовлин.
Рейс директорът Майкъл Маси каза след състезанието, че Хамилтън и представители на Мерцедес са говорили със стюардите след финала. Вследствие на техните уточнения двете наказателни точки бяха премахнати.
„По принцип Люис кара колата, но инструкцията от тима е допринасящ фактор. Нещата са много прости от моя гледна точка. Ако Люис иска да повдигне някакъв въпрос, съм му казвал преди многократно – както и на всички пилоти, че вратата ми винаги е отворена. Ще обсъдим всичко. ФИА обаче е администриращата организация и ние прилагаме правилата. Стюардите са независимата съдебна власт, която взима решенията.“
„Имаше нарушение и няма значение дали то е на Люис Хамилтън или който и да е от останалите 19 състезатели“, бе категоричен Маси
„При нарушение на регламента стюардите разглеждат случая, взимат предвид всички обстоятелства и се произнасят с решение. В случая има неразбиране в комуникацията между отбора и пилота, защото Валтери и всички останали пилоти използваха определеното за тренировъчни стартове място – вдясно веднага след светлините на изхода от пита. Причината, поради която определяме къде точно може да се правят тези маневри е безопасността на състезателите. И за да знаят всички къде какво става. Така че причина си има.“
Маси уточни, че местата се определят спрямо специфичните характеристики на конкретната писта.
„На всяко друго трасе Люис спазваше изискванията заедно с останалите – в съответствие с инструкциите на рейс директора. Ние не чертаем позицията, а уточняваме конкретното място“, допълни той.
Leaving Sochi with a solid 1-3 and more points in the bag 💪
We go again at the Nürburgring! #DrivenByEachOther pic.twitter.com/lXvYAUxJ8D
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) September 27, 2020