Люис Хамилтън се е съгласил с наложеното му по време на Гран при на Италия наказание за влизане в питлейна, докато той бе затворен, след като е видял видео записа от станалото, сподели рейс директорът на ФИА Майкъл Маси. Санкцията върна пилота на Мерцедес в дъното на колоната, откъдето той стигна седмо място в надпреварата на Монца. Шефът на тима от Бракли Тото Волф разясни поредицата от събития, довели до грешката. Маси обясни начините, по които се подава конкретният сигнал.
„Сигналът за затваряне на питлейна се подава по два начина. За пилотите има светлинни табла – в зависимост от пистата може да са едно или две. По принцип чрез тях се сигнализира за излизане на кола за сигурност и обозначението дублира показваните от маршалите флагове. На таблото се изписва голям хикс, когато питлейнът е затворен. На Монца има две такива, виждат се встрани от пистата. Има и трети способ: на страницата със съобщения, която е видима за всички отбори и там се появяват всички нотификации, се изписва „Pit lane closed“. Искам да кажа, за да е ясно, че всички екипи получиха карти на трасето, на което е отбелязано разположението на светлинните табла. Освен това всичко е обсъдено на пилотския брифинг.“
„Люис наистина отиде при стюардите, когато състезанието бе спряно. Аз обаче не съм присъствал на разговора. Доколкото разбрах, той се е съгласил, че наказанието е справедливо, след като е видял видео записа“, заяви Маси
На въпрос нормално ли е пилот да ходи при стюардите във връзка с наложена му санкция, той каза, че в това отношение няма ограничения.
„За щастие не се налага често да спираме надпревари. Може да се каже, че стюардите поддържат политика на отворени врати. Ако някой има въпроси, винаги може да ги зададе.“
Рейс директорът на ФИА каза още, че разликата във времето за налагане на санкция спрямо Антонио Джовинаци и Люис Хамилтън е обусловена от поредността, в която са се случили събитията.
„Всеки случай се разглежда поотделно в определен ред, докато междувременно на трасето се случват и други неща“, допълни Маси.
Той обясни също така, че единственият вариант за прибиране Хаас-а на Кевин Магнусен, който спря много близо до входа на питлейна, е бил да бъде избутан до бокса.
„Това, което ви се вижда като изход в бариерата, не е изход. На пистата има места, предназначени за изтегляне на коли. На други просто са поставени маршалски постове. Автомобили от там не се изтеглят. Ето защо единственият безопасен начин да се изкара колата от там е да се избута в питлейна. А състезанието бе спряно след катастрофата на Шарл Льоклер, защото предпазните бариери пострадаха и трябваше да се поправят. Беше съвсем очевидно решение.“
In before someone asks how we didn’t know the pit lane was closed.
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) September 6, 2020