Maserati представи плановете за електрифициране на гамата си. Емблематичната марка разработва, проектира и конструира колите си изцяло в Италия. Автомобилите й ще имат хибридни и електрически задвижващи системи с батерии, осигуряващи всички иновации и характеристики, присъщи за ДНК-то на бранда.
Програмата за електрификация на Maserati стартира тази година
Първият хибриден модел на марката е новото Maserati Ghibli. Със 100% електрически решения ще са автомобилите GranTurismo и GranCabrio. Производството на колите с такова задвижване ще започне през 2021 г.
Maserati реши да разработи GranTurismo и GranCabrio в производствения център в Мирафиори с инвестиция от 800 милиона евро.
Последното поколение на двата емблематични за марката с тризъбеца модели наброява над 40 000 автомобили, продадени от 2007 до 2019 година.
През 2020 г. Мирафиори ще укрепи позициите си на световен център, посветен на електрификацията и мобилността на бъдещето. Голяма част от капацитета му ще бъде разпределен за производството на новите електрифицирани автомобили на бранда.
Сърцето на Maserati обаче все още е в Модена
Там се намира и централата, където автомобилите от гамата се разработват и тестват и където предстои да се изгради новата супер спортна кола. Модена е мястото, където Maserati произвежда необикновени коли в продължение вече на повече от 80 години. Всички те се отличават с лукс, елегантност, стил, производителност и високо качество на изработка. Марката се продава на над 70 пазара.
През 2020-та точно в Модена Maserati ще създаде нов супер спортен автомобил. В момента тече модернизация на производствената линия в завода в Модена. Една от целите е приспособяването й към електрическата версия на новия модел. Напълно ново допълнение към съоръжението е тенекеджийско-бояджийска работилница.
Модена е и домът на лабораторията за иновации, сърцето на технологичните изследвания, разработки и дизайн на марката. Именно там са проектирани всички модели на Maserati и продължават да се творят коли, носещи марката с тризъбеца. В процеса се използват редица дигитални технологии, подпомагащи разработките. Италианският бранд обаче поставя на преден план изискванията и нуждите на клиентите си. Те са включени в света на виртуалната симулация в уникален по рода си хардуерно-софтуерен микс.
Подпомагащите разработването на продуктите дигитални процеси протичат в три основни области: Static Simulator, най-ново поколение динамичен симулатор, включващ технологията DiM (Driver-in-Motion) и „User eXperience“.
Предстои да бъде създаден и нов всъдеход Maserati. Той ще бъде конструиран в Касино. Около 800 милиона евро ще бъдат инвестирани в изграждането на новата поточна линия, която трябва да започне производство в края на първото тримесечие на 2020 г. Очаква се първите автомобили да слязат от нея до 2021 година.
The countdown to a new era has officially started. #MaseratiMMXX pic.twitter.com/5O2RTCNs3P
— Maserati (@Maserati_HQ) November 11, 2019