Фелипе Маса тръгна за Мелбърн, където този уикенд ще се проведе първият кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2011 г. – Гран при на Австралия. Бразилският пилот на Ферари изкара няколко дни със семейството си в Бразилия, но вече е напълно готов за старта на новата състезателна година. Той, както и тимът му, бе обнадежден от издръжливостта на колата през зимните тестове, макар всички да са наясно, че тя трябва да е и бърза освен здрава.
– Вълнението се усилва от наличието на доста новости, макар с KERS да сме запознати от използването му през 2009 г. Що се отнася до задното крило, то навъртяхме хиляда обиколки, докато го разучавахме и вече сме напълно наясно с него: натискаш бутон, елементът се изправя, челното съпротивление пада и скоростта се качва с 12-15 км/ч на правата. В един момент включването стана автоматичен рефлекс след толкова тренировки. Не ни е ясна картината за състезанията обаче, тъй като тогава има точно определени ограничения за използването на системата. Сигурен съм, че може да помогне за изпреварванията, но трябва наистина първо да видим как ще се развие всичко в състезания – заяви Маса.
Той допълни, че заедно с инженерите си е разучил подробно всички системи и съответстващите им бутони на волана, така че вече не чувства напрежение от увеличаването на функциите върху кормилото.
– Разработихме няколко метода за опериране така, че да не влияят върху концентрацията и видимостта ми на пистата, да не се налага да си свалям очите от трасето. Най-голямата разлика – и с вероятно най-сериозно значение относно поведението на автомобилите и развоя на надпреварите – обаче е идването на Пирели. Истина е и това, че вече нямам проблеми със загряването на гумите, каквито изпитвах миналия сезон. При настоящото износване състезанията ще са значително по-различни от тези през 2010 г., тъй като ще се налага да спираме по няколко пъти в пита. Ще е интересно какво ще е представянето на Пирели в по-топло време, каквото не очакваме в Мелбърн. Поведението на смесите хард и софт пък е далеч по-различно, отколкото досега – може дори да повлияе на подхода към старта на състезание например. Освен това смятам, че пилотите ще имат много повече глас във взимането на решение кой тип да се избере, тъй като в настоящата ситуация той ще усеща най-добре на какво ниво са гумите, колко могат да издържат и т.н. – обясни още бразилецът.
Маса отбеляза, че след няколко инцидента на Албърт парк през последните години се надява на повече късмет и е оптимист относно шансовете на Ферари в предстоящия състезателен уикенд.