Фелипе Маса с Ферари бе най-бърз във втората свободна тренировка за Гран при на Китай. Второ време даде Кими Райконен (Лотус), а трети е Фернандо Алонсо.
Трасето и температурите бяха променени в сравнение с първите 90 минути за подготовка. Вече бе 22 градуса на въздуха и 36 – на настилката.
9 минути след началото Макс Чилтън спря на пистата и изобщо не продължи – излезе от колата и се прибра. От Маруся съобщиха, че се е включила антиблокиращата система на колата, но не можеха да разберат защо, докато болидът не бъде прибран в бокса. Екипът успя да го върне на пистата само за десетина минути в края на тренировката. Малко след това Серхио Перес пак се озова чакъла, откъдето този път успя да се измъкне. Рано сутринта той счупи предно крило от по-старата спецификация, но от Макларън бяха категорични, че няма проблем и ще го поправят. При инцидента във втората сесия повече пострада задната част на колата и съсипа новия си комплект гуми медиум.
Болидът на мексиканеца и този на Дженсън Бътън бяха в един и същи вариант във втората сесия. В първата тренировка англичанинът изпробва нова версия на изпускателната система на екипа си и бе доволен, заявявайки, че тя е стъпка напред за МР4-28.
Междувременно Розберг и Хамилтън бързо оглавиха класирането. Германецът даде 1:36.730 мин, съотборникът му бе на 0,822 сек. Люис свали от времето си и се доближи на 0,568 сек, а Нико се обади, че поведението на гумите – и в частност сцеплението в задната част – е значително по-добро. Англичанинът упорито продължи с обиколките, подобрявайки постижението си, докато стигна на 0,064 сек от съекипника си и след това се прибра в пита.
Близо 20 минути след началото само Шарл Пик (Катерам) и Валтери Ботас (Уилямс) нямаха времена срещу имената си.
Уебър излезе пръв в класирането с първия си бърз тур със софт. Времето на австралиеца бе 1:36.092 (повече от 0,6 сек по-добро от това на Розберг). След това обаче Нико сложи меките гуми и веднага си върна първата позиция, като бе първият пилот с обиколка под 1:36 мин (1:35.819).
В Уилямс все още се опитваха да се справят с болида на Ботас 40 минути след началото на сесията. Механиците на Макларън пък бяха заети с колата на Перес. На пистата излизаха все повече пилоти с гуми софт. Себастиан Фетел се изпързаля в бърз тур с тях, но овладя своя Ред Бул RB9. Във Ферари меките гуми бяха сложени първо на болида на Фелипе Маса. Бразилецът демонстрира чудесна скорост с тях и постижението му бе с близо половин секунда по-добро от това на Розберг – излезе пръв с 1:35.340. Алонсо бе с различни страници на предното крило в сравнение с това на съотборника си и даде трето време – на 0,415 от Фелипе. Втори вече бе Кими Райконен, само на 0,152 сек зад Маса, който от своя страна се върна към медиум за състезателна симулация и сравнение поведението на двете смеси.
30 минути преди карирания флаг Маса бе пръв, следван от Райконен, Алонсо, Розберг, Уебър, Бътън, Хамилтън, Адриан Сутил, Пол ди Реста, Фетел, Перес и т.н.
Температурата на асфалта се качи до 38 градуса. Хамилтън се обади на инженера си, че гумите му се държат по начин, какъвто не е виждал досега и попита дали има други пилоти с подобно износване. Съотборникът му Розберг бе с такова ниво на деградация, както и други състезатели по трасето. При Райконен предна лява гума се износи повече от предна дясна, а от питуола на Лотус му съобщиха, че софт не изглеждат добре за състезанието.
Последният четвърт час от 90-те минути на втората сесия бе доста напрегнат – повечето пилоти бяха на пистата. Размествания в подреждането не настъпиха и Маса остана най-бърз във вторите петъчни проби.