Пилотите на Уилямс Фелипе Маса и Валтери Ботас ще стартират от първа редица в утрешната Гран при на Австрия, след като спечелиха по фантастичен начин квалификацията на обновената писта Ред Бул Ринг.
Трети остана Нико Розберг с Мерцедес, а съотборникът му Люис Хамилтън направи грешки и в двата си тура накрая и остана девети.
Че пилотите на Уилямс ще са много силни на това трасе, си личеше през целия уикенд, а разликата между тях бе по-малко от десета от секундата. За първи път от Гран при на Германия през 2003 г. две коли на тима от Гроув ще са на първа редица във Формула 1, което хвърли в еуфория целия бокс.
В първата фаза очаквано пилотите на трите най-слаби екипа Катерам, Маруся и Заубер започнаха направо участие с по-мекия тип гуми за уикенда суперсофт. Те според думите на Пол Хембри от снощи са с 0,6 сек на обиколка по-бързи на тази писта.
Въпреки че температурата на асфалта бе 32 градуса, загряването им, както и в по-голяма степен на твърдите гуми софт, не бе лесно и пилотите подобряваха резултатите си с всеки тур. Очаквано най-бърз бе Хамилтън пред Розберг. Зад тях се наредиха двата Уилямс-а с Маса и най-бързия в последната тренировка Ботас. После бяха Рикиардо и Алонсо. Бътън имаше проблеми с трансмисията, като тя се върна в неутрална като включи първа в началото, но след това нещата се оправиха.
За да гарантират преминаване напред почти всички също сложиха суперсофт в последните минута на Q1, включително Кими Райконен с Ферари, който обаче само се застрахова и не ги натисна, за да ги ползва и в Q2. Без да ползват от най-меките гуми напред обаче, преминаха съперниците от Уилямс и Ред Бул, както и фаворитите от Мерцедес.
След края на Q1 под чертата бяха в пакет пилотите на Заубер, Маруся и Катерам.
Във втората фаза всички директно започнаха битка с по-меките гуми. Слънце огря пистата и тя се стопли още малко, но както Фрнац Тост каза гумите още не загряваха веднага в първата обиколка и трябваше да се търси баланс между тяхната работа и количеството гориво.
Алонсо отвори широко последния завой и бе поредният пилот този уикенд, който помете тревата, излитайки над бордюра. В голямата битка в челото този път Нико бе по-бърз от Люис с 0,118 сек в тези първи турове със супер софт! Въпреки това германецът каза на Тони Рос, че има много недозавиване, особено в бързите завои и получи уверение, че нещата ще бъдат коригирани.
Зад тях се подредиха пак пилотите на Уилямс. Битката за топ 10 се очертаваше жестока, защото извън финала бяха Фетел и Кими, който почна с вече използваните гуми.
С изключение на Хамилтън всички направиха и второ излизане в Q2. Голямата сензация бе отпадането от финала на световният шампион Себастиан Фетел, който остана 13-ти. Наред продължиха пилотите на Мерцедес, Уилямс и Ферари заедно с Магнусен, който записа пето време, Квят, Хюлкенберг и Рикиардо.
От пистата на пети завой през чакъла премина Малдонадо, който обаче спечели позиция пред Верн и съотборника си Грожан. По радиото се размениха дори похвали, че това било най-доброто му класиране този сезон.
Във финалната фаза с допълнителния чифт гуми за нея с по 2 комплекта и 2 излизания бяха пилотите на Мерцедес, Уилямс, Алонсо и Рикиардо.
Преди решителните минути асфалтът се затопли до 35 градуса, а вятърът леко смени посоката и вместо в гръб по стартовата права започна да духа под ъгъл.
При първите опити фантастична обиколка направи Ботас, който оглави класирането с 1:08.846. Второ време записа Нико Розберг (на 0,098 сек) пред Маса и Хамилтън, който направи грешка на осми завой, отвори го много широко и комисарите анулираха времето му, защото напусна лимита на пистата!
Следваха последните опити, които Кими откри с единственото си излизане в Q3. В тях Ботас се опита да е още по-бърз, но премина много широко през шести завой и загуби време. Истинската драма настъпи след миг, когато Хамилтън блокира при спирането на трети завой Шлосголд и не записа време.
В този момент Фелипе Маса направи феноменална обиколка и спечели първата позиция пред съотборника си. Розберг не подобри техните времена и остана трети пред Алонсо, Рикиардо, Магнусен, Квят, Райконен, Хамилтън и Хюлкенберг, който изобщо не излезе в Q3.