Официалното начало на сезон 2012 все още е далече, но само след две седмици ще започнат да се появяват новите коли на отборите от Формула 1. На 7 февруари пък те ще започнат с първите си изпитания. На пистата Херес де ла Фронтера ще присъства и екипа на Маруса, но първите изпитания там ще бъдат проведени със стария болид. Новата кола ще направи своя дебют по време на вторите тестове в Барселона от 21 до 24 февруари. Екипът се подсили през изминалите месеци, въпреки че Ник Уирт пое в посока Макларън. Пат Саймъндс пък бе привлечен като технически съветник.
Новата кола ще бъде шлифована допълнително в аеро тунел след като проекта на Уирт за изцяло CFD-проект се провали. За да могат да се използват всички възможни предимства на новата техническа структура и за да може най-накрая в третата година на отбора да се направи крачка напред, първите тестове бяха отложени за изпитанията в Барселона. На трасето в Херес, Шарл Пик ще тества старата кола и ще събира опит за дебютната си година.
Освен Маруся също така и Мерцедес ще представят новата си кола в Барселона. При HRT явно има сериозни проблеми и все още не е ясно, кога ще бъде готова новата кола.
В Маруся Саймъндс е имал влияние върху дизайна на новата кола и поради тази причина той споделя впечатленията си пред Аутоспорт.
„Винаги се взима нещо и от старата кола, но смятам, че този път сме взели по-малко от обикновеното“, разкрива Саймъндс. „Дизайнът на предното окачване е изцяло променен, даже педалите и зоната около тях са претърпели промени. Това което сме взели от старата кола е толкова малко, че едва ли съм имал подобен случай в миналото си.“
Въпреки това колата няма да е революция, а един солиден проект. Конкурентите от Катерам показаха, как може да се спечели от една консервативна, но солидна конструкция.
„Не смятам, че сега е момента да сме прекалено иновативно настроени. Когато си толкова назад от върха, просто трябва да се заложи на заложи на сигурността. Въпросът е да се подобрим във всяка област без да рискуваме прекалено.“