Начало Избрани Марко: Верстапен прилича на Сена и Шумахер по желанието за победа на...

Марко: Верстапен прилича на Сена и Шумахер по желанието за победа на всяка цена

1941
0
Кристиан Хорнер, Хелмут Марко, Макс Верстапен
Кристиан Хорнер, Хелмут Марко и Макс Верстапен; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен прилича на Аертон Сена и Михаел Шумахер по желанието за победа на всяка цена, заяви Хелмут Марко. Във вече прословутото интервю на 78-годишния съветник на Ред Бул за австрийското списание Ауторевю той е помолен да направи сравнение между нидерландския пилот и двете легенди на F1.

„Невъзможно е да се сравнява, защото са от различни периоди. Но всички те притежават тоталното съсредоточаване – може да го наречете и безразсъдство. Няма нищо друго освен: „Искам да спечеля и ще сторя всичко, за да го постигна““, обясни Марко

„Такива пилоти по принцип надхвърлят възможностите (на колите си). Сещам се за квалификационната обиколка на Макс в Джеда, макар че там не се получи съвсем. (В Саудитска Арабия Верстапен бе най-бърз в първи и втори сектор на новата улична писта, но в самия край на обиколката си се удари в предпазна стена – б.р.) Можеше да се види колко здраво натиска колата, беше очевидно. В състезанията [Люис] Хамилтън знае, че не може да остави и най-малката пролука отворена за Верстапен. Макс вече притиска съперника, когато другият още не го е забелязал в огледалата си. Тази невероятна воля плюс необходимия талант носи цялата разлика“, каза още Марко.

През 2021 г. стана ясно, че Верстапен има клауза в договора си, която му позволява да напусне, ако болидът на Ред Бул не позволява да се бори за победи и титли.

Марко повтори и сега, че наличието на силна кола е необходимо условие, за да може тимът да задържи нидерландския пилот

„Успехът ни (от миналия сезон) е много важен за нас. Споменавал съм и преди – необходима ни е кола, която е в състояние да печели, за да задържим Верстапен в дългосрочен план. Затова и в средата на 2020-та взехме решение да се съсредоточим изцяло върху следващата кола. Прекъсването на 7-годишната доминация, дължаща се предимно на двигателя, имаше влияние върху цялата Формула 1. Интересът и гледаемостта нараснаха бързо. Това определено бе най-важната победа, постигана в историята на Ред Бул Рейсинг.“

В същото интервю Марко заяви, че скоро ще се водят разговори с Верстапен за продължаване на договора му, който е до края на 2023 г. Той каза също така, че заплатата на световния шампион за 2021 г. – $25 млн. – е почти на възможния за Ред Бул лимит.