Тимът на Ред Бул изкара труден уикенд в Унгария. След проблеми през първите два дни Макс Верстапен едва не отпадна от надпреварата още преди да е стартирала. Механиците на екипа обаче сътвориха истинско чудо и нидерландският пилот им се отплати с подиум. Малко след надпреварата на трасето до Будапеща пък съветникът на тима от Милтън Кийнс Хелмут Марко заяви, че предимство от системата DAS на съперниците от Мерцедес има.
DAS (Dual Axis Steering) бе забелязана по време на зимните тестове в Барселона и предизвика ожесточени спорове дали отговаря на правилата. Ред Бул подаде протест срещу системата още по време на първия състезателен уикенд за 2020 г. – в Австрия. Стюардите там отхвърлиха възражението с основанието, че DAS е част от системата за управление на автомобила и поради това не нарушава свързаните с окачването и аеродинамичното влияние регулации. DAS обаче няма да е позволена за използване през следващия сезон.
„Главното преимущество на DAS е в това, че с помощта на системата е много по-лесно гумите да достигнат работна температура. Ето защо Мерцедес има превъзходство при рестартовете след прибиране на колата за сигурност.“
„Тази година повечето надпревари ще са в Европа, през есента температурите падат и даваното от DAS предимство ще се увеличава“, заяви Марко
Още по време на дискусиите в Австрия един от слуховете бе, че в Ред Бул на практика имат готова подобна система и протестът цели да установи със сигурност легалността й преди да я използват. Марко обаче каза, че производството на нещо подобно не е толкова просто.
„В отбора обсъдихме въпроса, но създаването и производството иска време. Не искаме да повторим решението на Мерцедес, а да го подобрим. DAS очевидно дава предимство, но минусът е в сложното производство. Освен това системата е забранена за догодина. Цялата ситуация ми се струва странна, защото от ФИА са дали зелена светлина на Мерцедес за цялото нещо“, допълни Марко.
Keep pushing ? #HungarianGP ?? #ChargeOn ?pic.twitter.com/5dxq9uDQ6F
— Aston Martin Red Bull Racing (@redbullracing) July 22, 2020