След фантастичното състезание, което направи в неделя на Каталуня, шампионът в MotoGP Марк Маркес и колегите му от другите тимове останаха да направят тестове на трасето край Барселона. Маркес отново даде най-добре време, сякаш за да продължи традицията.
Тестовете започнаха с 30 минути по късата версия на пистата, като се преминава и през 10-ия завой, като целта бе дали с включването му може да се увеличи безопасността в следващите състезания. Пилоитте ще предоставят официално събрата информация на следващото заседание на Комисиата по сигурност на старта в Ассен. Иначе времето бе идеално за тестове – слънчево и горещо.
Марк Маркес работеше с Repsol Honda Team по настройките на конфигурацията на електрониката за Ассен и Заксенринг. Подобно на останалите пилоти, той пробва нова предна гума Bridgestone с актоализирани смеси, която може да се използва по-късно през сезона. Шампионът направи най-добра обиколка за 1:14,184. Пилотите на Movistar Yamaha MotoGP – Хорхе Лоренсо и Валентино Роси работиха по новата спецификация на двигателя за 2015 г. и нова изпускателна система Akrapovic на техните заводски мотоциклети Yamaha YZR-M1. Роси бе с 3, а Лоренсо с 9 десети от секундата по-бавни от Маркес.
Ранди де Пюние тестваше за тестовия тим на Suzuki MotoGP. Suzuki работиха по развитието на шасито, еволюцията на софтеура и търсене на подходящи настройки за първите си стартове от следващия сезон. Щефан Брадъл работеше по геометрията на окачването и електрониката, а Алваро Баутиста свърши рано тестовете на окачването и спирачките, защото все още чувства болки от голямото си и тежко падане в събота. От другата страна на бокса на GO&FUN Honda Gresini Скот Рединг тестващи нови настройки на геометрията новия софтуер Magneti Marelli, който получиха пилотите от клас Open. Швейцарският пилот Доминик Агеретер пробва вторият състезателен байк на Майк ди Мелио от Avintia Racing, како завъртя за първи пот 89 обиколки с машина от висшия клас.