Марк Уебър (Ред Бул) спечели Гран при на Великобритания, оставяйки след себе си водилия през по-голямата част от надпреварата Фернандо Алонсо (Ферари). Трети остана съотборникът на австралиеца Себастиан Фетел.
Времето по някакво чудо се бе оправило въпреки всички прогнози от последните дни, слънцето грееше над Силвърстоун и пистата бе суха за деветия кръг от световния шампионат. Виталий Петров така и не излезе от бокса, след като екипът му Катерам откри повреда в автомобила. Предположенията бяха за проблем с двигателя Рено.
От пилотите на първите 10 позиции на грида само Алонсо и Хамилтън бяха избрали гуми хард, останалите предпочетоха софт.
На старта Алонсо пресече пистата надясно и поведе пред Уебър и Шумахер. Следваха Маса, Фетел, Малдонадо, Райконен (който излезе настрани в битката след изгасването на светофарите и се докосна с Маса), Хамилтън, Сена. Пол ди Реста се прибра в бокса след сблъсък в началото и спукана задна дясна гума, Грожан направи същото в третия тур за ново предно крило след битка с Бътън и Кобаяши. За шотландеца надпреварата приключи малко след това – повредите по Форс Индия-та му не позволяваха да продължи. На Шумахер пък му съобщиха, че може би има проблем с DRS-а.
Хамилтън не бе доволен от темпото си с по-твърдите гуми, но от питуола му съобщиха, че скоростта му е добра – ако не и най-добрата – спрямо тази на съперниците му. Маса пък притискаше сериозно Шумахер и Роб Смедли му препоръча да отваря по-рано DRS-а си в опитите да изпревари седемкратния световен шампион.
След 10 обиколки Алонсо имаше аванс от 3 секунди пред Уебър, а в 11-а Фетел направи първото си спиране в бокса. Маса пък успя да задмине Шумахер, който скоро също мина през пита. Междувременно Серхио Перес спря в тревата след удар с Пастор Малдонадо при опит да го изпревари. И двамата се завъртяха, но мексиканецът не можа да продължи. Заубер-ът бе на опасно място и за малко бе забранено използването на DRS, а Уилямс-ът бе със спукана задна дясна гума. Инцидентът остана за разследване от стюардите след състезанието.
Перес бе наистина ядосан на венецуелския пилот и директно го нарече глупав в коментара си за инцидента помежду им.
– Той върши такива неща постоянно спрямо кого ли не, а не го наказват. Би трябвало да му дадат урок. За втори път ме удря, не ми остави никакво място, а коментирахме подобни ситуации по-рано. Няма никакво уважение към другите пилоти на трасето – бе коментарът на иначе спокойния Перес.
В 15-ия тур и Алонсо направи бокс (остана с гуми хард), а начело излезе Хамилтън, но той не бе преминавал през пита. Испанецът го изпревари в 19-ата обиколка и си върна лидерството. Пилотът на Макларън най-накрая мина през пита в 22-и тур (сложи гуми софт) и редът се установи: Алонсо пред Уебър, Фетел, Маса, Шумахер, Райконен, Хамилтън, Грожан, Кобаяши и Хюлкенберг. Бътън бе 12-и, следван от Розберг.
Шумахер загуби две позиции в 24-а обиколка, след като Райконен и Хамилтън последователно го изпревариха в рамките на няколко завоя. Англичанинът направи втори бокс в 29-и тур и сложи хард. Същото сториха Фетел и Бътън в 32-ия (и двамата сложиха хард). Постепенно и останалите пилоти от челото влязоха за втори път в пита – първо Уебър, последван от Шумахер, Райконен, Маса и т.н. Хамилтън се тревожеше за скоростта си и въпреки уверенията на екипа му, че върви на ниво, Грожан го задмина почти без усилие в 35-а обиколка в борбата за девето място. Два тура след това и Алонсо бе за втори път в бокса (взе софт), след което излезе отново пръв. Битката от тук до финала бе на по-мекия тип гуми срещу твърдите за уикенда, с каквито бяха двата Ред Бул-а зад звездата на Ферари.
Камуи Кобаяши не успя да спре на обозначеното място в бокса и бутна някои от механиците си, но като че ли всичко се размина без сериозни последствия. И този инцидент остана за разследване след финала.
В 40-а от общо 52 обиколки в Гран при на Великобритания Алонсо водеше с почти 4 секунди пред Марк Уебър. Фетел бе на 5,4 сек след съотборника си, следван от Маса, Райконен, Грожан (даващ на този етап най-бързи обиколки в състезанието), Хамилтън, Шумахер, Хюлкенберг и Сена.
Австралийският пилот на Ред Бул намали разликата спрямо Алонсо на 2,2 сек – той бе по-бърз с половин секунда от съперника само в средния сектор. Скоро Уебър се залепи за Ферари-то и в 48-ия тур след чудесна, уверена атака го изпревари и поведе, след което пресече пръв финала.
Шумахер успя да вземе седмата позиция от Хамилтън, докато Бътън се промъкна в точките и завърши 10-и. Фелипе Маса финишира 4-и пред пилотите на Лотус Райконен и Грожан, докато Бруно Сена зае деветата позиция.