Бившият швейцарски пилот във Формула 1 Марк Шурер, който днес е един от известните коментатори на спорта в немскоговорящите страни, сподели специално за ClubS1, че карането на новите болиди трудно може да се сравни с онова от неговата епоха.
Марк се усмихна и докато първата кола от новата ера излизаше на трасето – Мерцедес-ът на Люис Хамилтън – сподели, че колата всъщност и звучи по-приятно, отколкото през 80-те години на XX век.
– При нас нещата бяха по-брутални и като звук, и като каране – каза той. – Сега турбодупката ще се попълва от малкия KERS, който е свързан с турбото. Пилотът ще я развърта още преди да е подал газ и виж как интересно звучи колата, когато няма горене. По наше време нещата бяха много различни и за да има газ в турбината, често подавахме газ, когато спирахме, а след това я отнемахме, когато би трябвало да дадем. Беше много странно и много различно. Но големите пилоти бързо ще свикнат и ще се приспособят, убеден съм. Различно е и ще е интересно.
Шурер ми разказа още, че наскоро карал Брабам-а на Нелсън Пике от 1983 г. на демонстрации на BMW. Сам се убедил колко странна кола е това, как рязко идва мощността, звукът, всичко, но се сети как след половин обиколка в главата му се върнала цялата стара техника и игра с педалите:
– Сега има повече електроника и тя например ще включва малкия КЕRS за турбото. Иначе биха се побъркали да натискат бутони. Имат и симулатори за тренировки, а те са супердобри, но все пак ща има доста игра с големия KERS, който ще се ползва за пестене на гориво и при изпреварване. При всички случаи ще е много интересно.
Шурер сподели още, че е доволен от промените, защото с тях Формула 1 отново е на върха в технологиите, а не е извън развитието на автомобила като цяло, както са повечето други серии.