Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Марк Галахър за сезона на Косуърт II

Марк Галахър за сезона на Косуърт II

18
0
Косуърт

(Продължение)

– Лотус спечелиха малкия шампионат на новите отбори – какво е възприятието спрямо тяхното постижение?

– Тони Фернандес и Майк Гаскойн поставиха цял куп цели за 2010 г. и изглежда постигнаха всичките, особено по отношение на това да са най-успешни сред новите отбори, както и достигане ниво на авторитет, каквото някои от критиците им не очакваха. Като се има предвид, че те получиха официално слот за участие през септември 2009 г., усилието им да стигнат грида е впечатляващо и съм щастлив да отбележа, че двигателите и електрониката на Косуърт изиграха ключова роля за това те да се състезават, при това с постоянно темпо. За съжаление поредица проблеми с тяхната трансмисия ги накараха да потърсят различна алтернатива за 2011 г. Решението им обаче не свързано с представянето и показателите на СА2010. Желаем им всичко най-добро за в бъдеще.

– Как според вас се справиха Испания Рейсинг?

– Едно от предимствата на това да доставяш едновременно мотори и електроника на един отбор е степента, в която го опознаваш. И макар че Испания Рейсинг понесоха сериозни критики по отношение представянето си на писта през изминалия сезон, то според мен отборът се справи наистина добри и свърши определено солидна работа. Издръжливостта им всъщност бе много впечатляваща, а едва в средата на февруари доктор [Колин] Колес пое поста шеф на екипа. Затова и фактът, че не само завършиха болида навреме, но и се състезаваха във всички 19 старта, е страхотно постижение, заслужаващо награда, а не критики. Бруно Сена, Карун Чандок, Сакон Ямамото и Кристиан Клийн дадоха най-доброто от себе си, опитвайки се да не създават проблеми по трасетата за значително по-бързите болиди, като едновременно с това се стараеха да са част от шоуто за зрителите на трибуните и публиката в родните им страни. Този отбор заслужава да продължи прогреса си.

– Как ще коментирате сделката между Върджин Рейсинг и Маруся Моторс?

– Върджин Рейсинг направиха няколко огромни скока напред през 2010 г. Справиха се с няколко жестоки проблема с издръжливостта и постепенно подобриха представянето си. Под ръководството на Джон Буут този тим в нито един момент не е криел факта, че изминалият сезон ще е обучителен за тях. Конструираният от Ник Уирт VR-01 се позиционира добре срещу Лотус и даде добра база на създателите си за догодина. Инвестицията на Маруся Моторс е добра новина за екипа, както и за Косуърт, тъй като работим с Маруся повече от година и понастоящем доставяме системи в Москва за производството на крайно атрактивния спортен модел Маруся В1. Събирането на два от клиентите ни е страхотна перспектива. Маруся Върджин Рейсинг без съмнение ще вдигне интереса към спорта и в Русия, след като Виталий Петров вече започна този процес, а бе обявена и Гран при там за 2014 г.

– Как върви подготовката за 2011 г.?

– Работата за 2011 г. заедно с развитието на KERS (който сега се тества) започна преди месеци, но настоящият момент е един от най-напрегнатите. Всичко се прави в сътрудничество с Уилямс, Върджин и Испания Рейсинг така, че да се напаснем взаимно към предсезонните тестове, представянията на болиди и началото на сезона. Преструктурираме някои от вътрешните си системи, за да подобрим процесите където е възможно.

– Накрая, от вашата лична гледна точка – как премина първата ви година начело на Косуърт F1?

– При приемането на поста не хранех илюзии, че работата е сериозна и много изискваща, но с последващо сериозно удовлетворение. Тези ми очаквания се оправдаха в по-голяма степен, отколкото си представях! От времето, когато бях в A1GP, научих, че трябва да оставих инженерите и техниците да си вършат работата, да им създадеш възможно най-добри условия за това и да се фокусираш върху изпълнение на договорите и успешно развитие на бизнеса. При изминалия сезон продължих да уча, а в най-голяма степен разбрах колко по-широки са възможностите на Косуърт, отколкото сме си представяли. За мен е лично разочарование фактът, че публиката все още Косуърт за компания за двигатели, а всъщност ние вече сме много повече. Работата в области като електроника, космическата индустрия, военните операции и автомобилизма като цяло е изумителна, но за съжаление все още добре пазена тайна.

(първа част)