Форд са тренирали изключително сериозно бърза смяна на спукани гуми в екстремни условия преди началото на сезона. Това разкри шефът на тима Малкълм Уилсън по време на рали Португалия, когато пилотът му Мико Хирвонен се справи изключително бързо с този проблем и съхрани шансовете си да се бори за челните места в надпреварата.
По време на рали Португалия 2011 Мико Хирвонен имаше доста проблеми – спукана гума, повреда на окачването, което го отведе назад в генералното класиране. В крайна сметка пилотът на Форд успя да финишира на четвърта позиция. Истината е обаче че бързата смяна в отсечка на спукана гума се оказа един от ключваите фактори, спомогнали Мико Хирвонен не бъде изпреварен от Матьо Уилсън за четвъртата позиция.
– Мико направи точно това, което бяхме тренирали да прави – коментира Малкълм Уилсън. – Прекарахме половин ден, когато имахме инструктаж в началото на годината и тренирахме, защото знаехме, че спуканите гуми ще бъдат проблем. Те тренират преди старта на всяко отделно рали, за да са сигурни, че могат да направят смяна под 2 минути. Спомням си как Тони Гардемайстер бе изваден от играта в Сардиния през 2005 г., когато му отне 2 и половина минути и едно от Мицубиши-тата го задмина.