Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Малдонадо не е убеден, че нова задвижваща система ще реши проблемите на...

Малдонадо не е убеден, че нова задвижваща система ще реши проблемите на Лотус

22
0
Пастор Малдонадо

Преминаване към задвижваща система на Мерцедес едва ли ще реши като с магическа пръчка проблемите на Лотус, смята пилотът на тима от Енстън Пастор Малдонадо.

Информацията за това, че екипът му търси начин да работи със спортния департамент за двигатели на щугартския концерн, се появи отскоро в падока на F1. Лотус имат проблеми с Рено – заради закъснели плащания от тяхна страна и заради грижите със системите на френската компания този сезон. Мерцедес няма да имат проблеми да работят с тях, след като Хонда се връщат догодина и ще са с Макларън. Смята се обаче, че от Бриксуърт ще искат финансови гаранции.

Малдонадо призна, че не знае дали историите за свързване на Лотус с Мерцедес са истина. Той обаче е на мнение, че дори да бъде сменена задвижващата система, това едва ли би решило моментално проблемите на тима му:

Ако става дума за магия – слагаш Мерцедес и започваш да печелиш състезания, добре, нека го направим. Но не е толкова просто. Трябва и достатъчно добър автомобил. Подобно решение не може да се вземе лесно. Рено бяха изключително успешни в съвсем близкото минало. Надявам се догодина нещата при тях да се подобрят, да се доближим – дано е още този сезон – поне до нивото на Ферари по отношение на задвижващата система. За един пилот е безкрайно трудно да каже: „Добре, нека вземем еди кой си мотор”, тъй като всъщност трябва да се вземе предвид и конструкцията на болида. Не съм 100% сигурен в правилността на подобна смяна.

Венецуелецът допълни, че понастоящем задвижващите системи имат най-голямо влияние върху представянето.

Честно казано, знаем, че най-добрата кола по отношение на аеродинамиката е Ред Бул. Те са най-напред в това отношение от години. Мерцедес със сигурност имат добър автомобил, но са постигнали най-силната комбинация кола-задвижваща система. При тях всичко работи заедно. Другите мотори са малко по-назад – каза още Малдонадо.

Съотборникът му Ромейн Грожан каза от своя страна, че всеки тим търси най-добрите опции за себе си, както пилотите преследват най-силните болиди. Той е твърдо решен догодина да кара отново автомобил, който може да печели състезания. Ромейн призна, че това може да означава напускане на Лотус в края на сезона.

Познавам чудесно екипа, но искам да печеля надпревари, така че ситуацията е отворена. Голямото ми желание е да запиша първа победа, да се опитам да стана световен шампион и върху това ще се съсредоточа. Ще видим какво ще стане по-късно през годината. Липсва ми това да се боря за подиуми, да пия шампанско в неделя следобед. Когато усетиш веднъж това чувство, искаш да ти се случва още дълго време – обясни Грожан.