Пистата Сепанг поставя двигателите на болидите от Формула 1 пред изпитание, което е най-сериозно на двете дълги прави на трасето. Другият основен фактор по отношение на агрегатите са атмосферните условия в Малайзия, обясняват от Косуърт, с чийто мотори този сезон са 4 отбора.
Най-отличителната характеристика на пистата са двете прави, свързани с шикан, образуващи края на обиколката и началото на следващата – това прави около 25% от цялото разстояние. Всяка от тях е с дължина от около километър и позволява на пилотите наистина да натиснат газта за по-сериозен период от време. Максимална мощност на обратната права и добрата стабилност при спиране са предпоставки за изпреварвания, като широчината на трасето помага допълнително. Нужни са обаче добър въртящ момент и сцепление, за да се излезе на старт-финала. Бързите времена за тур зависят още от ефективното ускорение на излизане и 4-и и 9-и завой, за да се поддържа достатъчна скорост за следващите криви.
Високите температури и влажността на въздуха са другият сериозен тест, на който са подложени и пилоти, и автомобили. И ако екипите се чувстват като в сауна, то на двигателите СА2010 ще е още по-трудно в надпреварата. Заради това е абсолютно задължително те да се охлаждат добре.
Много високата влажност влияе на мощността на атмосферните агрегати. От друга страна в известна степен намалява грижите по отношение разхода на гориво. А това е важен фактор по време на цялата състезателна дистанция.
Евентуален дъжд, който на Сепанг всъщност е истински тропически порой, може да увеличи предизвикателствата за двигателите. Стартът е насрочен за 16:00 часа местно време (11:00 българско), но това не е гаранция, че потопът ще бъде избегнат – днес на пистата заваля точно в този момент от следобеда.