Екипът на Макларън още си плаща за грешките, направени от предишното ръководство на тима в началото на 2013 г. Това обяви сегашният бос на тима и на Макларън Груп Рон Денис. И докато причината за изключително слабия сезон тази година беше основно в немощните и неиздръжливи задвижващи системи на Хонда, то провалите през 2013 и 2014 г. се дължаха най-вече на посредственото шаси на екипа от Уокинг.
Според Денис е била направена стратегическа грешка от отбора в началото на 2013 г, воден тогава от Мартин Уитмарш, когато първо е решено неоснователно да се прави напълно нова кола след силния сезон през 2012 г., а след това нещата са се усложнили допълнително, след като грешната концепция не е била изоставена веднага.
„Осъзнаваме, че трудностите ни сега са комбинация от всичко, а не се дължат на едно нещо, заяви Денис. – В Макларън нямахме особено успешен сезон, нито пък предишният беше такъв. Но бързо забравяме нивото на доминация, което имахме преди. Понякога твоят компас изключва напълно, тръгваш в грешната посока и се оказваш в голяма беда. Когато изградиш кола с фундаментални слабости, е изключително трудно да я развиеш.
Завършихме доминантната 2012 г. с най-добрата кола и то с много аванс. Бяхме най-бързи в Абу Даби. Нямаше промени в правилата за 2013 г. и затова не беше правилното решение да правим изцяло нов болид. Не беше и правилното решение да не се върнем веднага към този от 2012 г. след първото състезание за 2013 г. Трябваше да го направим и да развиваме машината.”
Колата на Макларън през 203 г. имаше радикални аеродинамични проблеми, които бяха открити още в началото на сезона, но беше предпочетено екипът да продължи да се бори с тях и да се опита да ги реши, вместо да се върне към миналогодишната концепция.