С доста съмнения относно възможностите си за успех през този сезон стартира тимът на Макларън Мерцедес. Въпреки добрите резултати от зимните тестове, самият факт, че екипът ще пусне новия си автомобил – МР4/18 едва за петото или шестото състезание от сезона, правеше очакванията предпазливи. Но още в първата надпревара от новия сезон отборът изравни броя на победите си от миналата година и то със стария модел. Победата и във второто състезание в Малайзия съвсем обърка предварителните очаквания, защото ако в Австралия условията бяха обяснение за неуспеха на Ферари, в Куала Лумпур времето бе чудесно и двамата пилоти на скудерията имаха по-предни стартови места и идентична тактика с колегите си в Сребърните стрели, но пак загубиха.
Тимът на Рон Денис се превърна в център на вниманието, независимо от следващите му резултати.
Доразвитият от Нийл Оутли миналогодишен модел MP4-17D успя да победи превъзнасяното Ферари F2002, но по интересното е, че истинският “убиец” на “червените” – MP4-18А още не се бе появил. Той трябваше да направи своя дебют в тестове веднага след състезанието в Малайзия и така съвсем да се засили интригата около възможностите на Макларън, но ………. .
Но и без да се разкрива нищо повече информациите около екипа са много интересни, защото наистина дори и междинната кола на Оутли почти не прилича на тази от миналата година. Задните крила например бяха непознати за всички – извити в краищата. Кутиите за радиаторите започваха с особен ръб под кокпита. Стеснен бе и носът, при това значително, промени имаше и в самия кокпит. Напълно нови са подът и дефлекторите. Вложената нова скоростна кутия пък позволи да бъде скъсена задната част на колата и да се намали междуосието.
Новият мотор на Мерцедес FO110М е с по-малки цилиндрови глави. Намалено е триенето, разположението на всички компоненти е направено така, че да се свали още центърът на тежестта. Всички тези подобрения са дали възможност оборотите да стигнат до 19 000 в минута и мощността да се увеличи с 50 к.с.
“Имайки предвид новоприетите правила решихме да заложим на два паралелни проекта”, обясни техническият директор на Макларън Ейдриън Нюи политиката на отбора. “От една страна дадохме задачата на Нийл Оутли да доразвие миналогодишния болид, а от другата бе Майк Кулън, чието дело е новият MP4-18. За щастие и двамата се справиха отлично и си паснаха много добре.”
Производителят на мотори пък – концернът Даймлер Крайслер – също е постигнал очевиден напредък в разработките си след преструктурирането на дъщерната фирма Илмор, изготвяща всички агрегати за Формула 1.
“Попитахме Мерцедес дали не могат да преразгледат още веднъж концепцията си”, продължава Нюи. “Резултатът бе доста голямо сваляне на центъра на тежестта на моторите, както и намаляване на общото тегло. От наша страна пък се концентрирахме и върху това да направим кола, която да работи много добре с гумите на Мишлен”.
Какво ще представлява новият МР4-18 и кога ще стартира в състезание така и все още не се знае…