След като записаха второ и трето време в първата свободна тренировка, всичко в Макларън изглеждаше наред. Когато обаче следобеда Хамилтън и Бътън записаха 5-о и 9-о място с изоставане от 0,466 и 0,746 сек. започнаха да се виждат замислени физиономии в лагера на отбора.
“Първата сесия изглеждаше добре за нас”, обясни Хамилтън. “На всички обаче ни бе много интересно, как ще се представят конкурентите ни с новите си дифузьори и какви скорости ще постигнат. И изглежда те бяха доста силни, особено в една обиколка.
Сцеплението, което те изглежда имат в бързите завои ще направи живота ни труден, много усилия ще са ни необходими за да ги приближим. Въпреки това мисля, че нашата скорост в състезанието ще бъде много добра и ще се опитаме да продължим да натискаме съперниците си.
Този уикенд нашата цел ще е да спечелим колкото се може повече точки, за да отнемем предимството на колите с новия дифузьор.
Относно малкото ми недуразумение с Михаел, на пистата тук винаги е трудно да се намери пролука. Видях го пред мен и мислех, че е в бърза обиколка. Той обаче изведнъж намали, за да си отвори място спрямо колата пред него за следващата обиколка. За щастие успях да го избегна и не се ядосах особено. Така или иначе чух, че ми се е извинил така че няма никакъв проблем.
Тук пистата не е много сериозна и положението е като в Монако. Това означава, че ще е много трудно в квалификацията да се направи чиста обиколка, неповлияна от трафика.”
“Трудно е да се намери баланс на това трасе”, оплака се Бътън, който имаше проблеми и през миналата година на тази писта. “Променихме колата по време на втората свободна тренировка и сега тя се чувства много по-добре. Дългите ни серии от обиколки бяха многообещаващи, въпреки че в началото бяхме прекалено предпазливи. Все пак заради това в края имах възможност да упражня сериозен натиск.
Доволен съм защото има доста силни отбори тук. Ферари изглеждат много добре, Ред Бул, Рено и Мерцедес също. Всичко зависи обаче от това кога тимовете усъвременяват своите коли.
Тук ние нямаме почти нищо ново и ще трябва да се борим да постигнем най-доброто с това, което имаме. Това е старата ни кола, която познаваме много добре и ще се опитаме да я настроим максимално добре, като избегнем риска от грешки.
Ще бъде труден уикенд за нас, но трябва да сме в състояние да вземем точки.”
“Днес видяхме, колко сериозна е станала надпреварата в развитието на колите”, обясни и Мартин Уитмарш, шеф на екипа на Макларън. “Колите с новия дифузьор изглежда са направили сериозна крачка напред по отношение на скоростта.
При нас в това състезание няма много новости, заслужаващи да се споменат. Така че трябва да изстискаме потенциала от наличния пакет, да намалим до максимум грешките и да спечелим максималния възможен брой точки.”