След кошмарен сезон във Формула 1 през 2013 г. Макларън има една основна цел за новата състезателна година: да се върне в челото на борбата за победи в надпревари и в Гран при шампионата.
Връщането на Рон Денис начело на Макларън Груп вече донесе куп промени. Британецът бе категоричен, че тимът от Уокинг отново ще е сред най-силните и допълни, че рейсинг директорът Ерик Булие ще контактува с медиите относно представянето на отбора. Французинът от своя страна коментира, че австралийската Гран при слага ново начало както във Формула 1, така и лично за него.
– Зимната ни подготовка бе сравнително безпроблемна – продължи Булие. – Целта ни при работата с МР4-29 бе да се създаде солидна, издръжлива платформа, която може да се развива през сезона. Не сме съвсем добре по отношение на чистото представяне, но то ще дойде.
Макларън залагат този сезон на комбинация от опит и млад талант. Дженсън Бътън вече е най-опитният пилот във Формула 1. Кевин Магнусен пък, който бе изненадващо привлечен в края на миналия сезон, направи сериозно впечатление в изпитанията досега.
– Мисля, че връзката между Дженсън и Кевин е много силна. Те вече си имат доверие, а инженерите ни извлякоха огромна полза от общата им работа и споделена обратна информация. Всеки има своите предизвикателства за сезона, но вярвам, че и двамата ще се справят чудесно. Не пристигаме в Австралия с най-бързия болид, но ще работим по най-добрия възможен начин – добави Булие.
Бътън вече сподели по-рано, че започващият в края на тази седмица шампионат може да се окаже последен за него. Световният шампион за 2009 г. обясни, че ако се справи добре, ще кара и догодина, ако не – ще липсва от грида, но и в двата случая нищо в F1 не го плаши.
– Смятам, че Гран при на Австралия ще е абсолютно фантастично състезание. Дори при стабилни правила надпреварата в Мелбърн обикновено е непредсказуема. Тази година според мен никой не е съвсем наясно какво да очаква. Ще видим ли повече от половината коли да финишират? Ще стане ли добро състезание? Силите разпределени ли са според очакванията ни? Всички тези въпроси тепърва ще получават отговори и това е част от очарованието на този невероятен уикенд. Ние в частност сме уверени в потенциала на МР4-29, но все пак смятаме, че ще отнеме време той да бъде отключен. Не се намираме в желаната позиция и според мен пристигаме в Мелбърн с автомобил, който не отразява точно прогреса ни – коментира Бътън.
Според англичанина през сезон 2014 г. основният фактор за добро представяне ще е непрекъснатото развитие. Целта на Макларън засега е да се вземат точки в началните стартове и постепенно подобрение на темпото, като Дженсън е убеден, че МР4-29 наистина е болид с потенциал:
– Тази кола ни даде онова, което липсваше при МР4-28 – стабилна и предсказуема платформа, върху която да се трудим и развиваме. Цялото й поведение е различно в сравнение с миналогодишния автомобил.
Магнусен е един от тримата нови пилоти в F1 заедно с Данил Квят и Маркус Ериксон. Датчанинът се чувства странно при мисълта, че следващия път, когато излезе от бокса, ще е за началото на свободните тренировки в Мелбърн.
– Истинска лудост е да мисля за състезанието – досега дори не съм бил в Австралия, винаги съм гледал състезанието рано сутринта по телевизията в Европа. Затова всичко сега е невероятно вълнуващо. Както твърдях през всички тренировки, колата ни е с добра управляемост и предсказуемо поведение. Върши каквото поискаме, а това е положително. Лично за мен ще е важно да финиширам в първите надпревари, да натрупам километри. Зимата ни бе добра, но не си правя илюзии – аз съм си новобранец. Новите правила поизравниха възможностите ми спрямо момчетата с повече опит, но няколко свободни сесии и състезателни дистанции ще помогнат невероятно много – сподели Магнусен.