Нови карти за управление на двигателите ще имат на разположение пилотите на Макларън за Гран при на Турция този уикенд. С тяхна помощ тимът се надява да намали разликата в една обиколка от 0,3 до 0,5 сек до фаворитите от Ред Бул. Новите програми са прецизно разработени така, че да позволяват по-пълно използване на изгорелите газове за обдухване на дифузьора и да предоставят достатъчно голямо количество гореща струя, дори и когато Люис Хамилтън и Дженсън Бътън вдигнат крак от педала на газта.
В традиционния си телефонен брифинг шефът на инженерния екип на пистата Фил Прю обясни още, че според тяхната информация именно в тази област Ред Бул имат предимство и използват карти в квалификациите, които натоварват крайно моторите Рено и с които в някаква степен се обясняват и проблемите с техниката на съперниците.
Заедно с новите карти за управление на двигателите Макларън ще изпита в Истанбул и промени в пода, аеродинамиката и ауспусите, а износването на гумите ще е сериозен фактор там, твърди Прю:
– Със сигурност ще има по три спирания в бокса. Наличието на нови гуми в неделя има определени предимства. Конкурентоспособността на отборите обаче принуждава почти всички да използват повечето си нови комплекти в квалификацията. Ние винаги бихме предпочели да се сме на по-предни позиции на грида, отколкото да пазим гуми за надпреварата.
Отборът проведе сериозна техническа среща миналата седмица в техническия си център в Уокинг, където разгледа данните от първите три старта. Едно от обсъжданите неща е била и стратегията по отношение на гумите заедно с останалите компоненти от развитието на МР4-26. В тима искат да оптимизират максимално поведението на шасито си така, че то да работи възможно най-меко с гумите. До момента най-добре по този показател се справят във Ферари, въпреки липсата на квалификационна скорост – повече по този въпрос може да прочетете в коментара на Иван Тенчев в уебсайта ни, а всичко за продуктите на Пирели, използвани във Формула 1 тази година – в новия брой (138, май) на списание ClubS1.
– Ясно е, че се надяваме да скъсим разликата, тъй като в момента колата ни не е най-бързата на пистата. Ред Бул все още са пред нас и ги догонваме. В Турция ще имаме нови неща по болида. И в първите три старта обаче видяхме, че разликите между автомобилите варират според типа писта. Наясно сме и че всички останали ще се трудят по подобрение на своите коли – допълни Прю.