Големи са очакванията в тима на Макларън Мерцедес за предстоящия сезон 2010 г., заяви шефът на отбора Мартин Уитмарш по време на днешното представяне на болида МР4-25.
– Ако си топтим, винаги искаш да побеждаваш, а нивото на увереност при нас е много високо след две наистина трудни години. Затова нямаме извинения за този сезон – категоричен бе той. – Много съм горд с екипа, възстановил се по такъв начин от ужасното начало на миналата състезателна година. Сега, с новите правила, ще има и нови интерпретации, а ние трябва да се уверим, че сме се справили с тълкуването.
Тимът от Уокинг е със своя версия на двоен дифузьор, чиято концепция е започнала от бял лист хартия според обяснението на инженерния директор Пади Лоу.
– Смятаме обаче, че и съперниците ни ще излязат с някои доста екстремни решения. Освен това резервоарът ни е с почти удвоен размер. Много е трудно обаче да се предскаже поведението на по-тесните гуми – то ще се разбере едва в тестовете – допълни той.
В Макларън са на мнение, че са свършили чудесно предварителната подготовка и че разполагат с добра база за работа в започващите другата седмица предсезонни изпитания. Специалистите в екипа вече са разработили базови варианти за тактиката в надпреварите, които ще се променят заради забраната за дозареждане с гориво.
– Досега изработването на стратегията бе едно огромно удоволствие за нас, но не знам доколко това се разбираше от публиката. Със сигурност част от аудиторията [на спорта] е разбирала повече какво се случва в това отношение на трасето, но взетото решение е добро от гледна точка опростяването на случващото се на трасето – заяви Уитмарш.
Според него освен това тази конкретна промяна ще доведе до повече изпреварвания, а от там и до подобрение на шоуто за зрителите.
В МР4-25 пък има много малко елементи от миналогодишния модел, но е използвано знанието, натрупано през 2009 г., продължи Лоу. Някои неща в колата за този сезон са променени именно след откриването на грешки в предходния дизайн. В екипа са сигурни, че са подобрили представянето си, макар да се сблъскват с някои необичайни проблеми заради новата конструкция:
– Тази кола бе довършена снощи и когато се опитахме да я качим в камиона, не влезе, тъй като е прекалено дълга! – с усмивка призна Уитмарш.
Той сподели още, че като шеф на Макларън и в новата си роля на президент на FOTA (асоциацията на отборите във Формула 1, подкрепя идеята за клиентски коли, изразявайки учудване, че никой от новите тимове не купи концепцията на Тойота, които имали две готови коли по Коледа миналата година.
Що се отнася до факта, че в екипа се събраха световните шампиони от последните два сезона в Гран при Бътън и Хамилтън, то Уитмарш няма съмнения, че те ще се сработят успешно.