Сравнение на различните типове гуми и издръжливостта им, както и аеродинамични и технически реглажи бе програмата на Дженсън Бътън в последния ден тренировки на Херес. Пилотът на Макларън МР4-25 прави къси серии до обяд, а след това се прехвърли към по-дълги поредици от турове в изпълнение на заданията. Световният шампион за миналия сезон заяви, че вече се чувства напълно удобно в кокпита и е уверен в новия модел на тима от Уокинг.
След проби с различни количества гориво в Рено се прехвърлиха на дълги серии и Роберт Кубица записа 117 обиколки с второ постижение за деня. Състезателната симулация бе направена с много бензин в R30.
– Работата ни бе прекъсвана, но въпреки това успяхме да изпълним програмата. Вървим в правилната посока с болида – заяви главният инженер Алан Перман.
Удовлетворение цареше и в BMW Заубер, където Каумуи Кобаяши провежда тренировки с С29.
– Наистина съм доволен от последния ни ден на Херес – беше перфектен ден за нас – коментира Кобаяши. В идеални условия колата вървеше без проблеми и успяхме да направим 117 тура, събирайки много информация. Постигнахме напредък с реглажите на автомобила. Сега ще ги анализираме и ще направим съответните заключения преди финалните тренировки в Барселона – допълни той.
Витантонио Лиуци кара Форс Индия VJM03, като и той страдаше от това, че меките гуми започваха да се късат прекалено бързо при по-ниските температури в Испания.
Пето време записа Нико Розберг с Мерцедес, като и неговата програма бе с дълги излизания за работа по настройките на автомобила. Немският пилот бе доволен от постигнатото, допълвайки, че вече е свикнал със системите на MGP W01 след първоначалните си проблеми с твърде ниската позиция в кокпита.
Значителни промени в настройките на F10 правиха Фернандо Алонсо и Ферари, като двукратният световен шампион не бе особено впечатлен от първото време за теста на Бътън.
– Според мен някои днес показаха мускули, а нашата цел въобще не бе това – завоалирано коментира испанецът, който отново привлече доста зрители на пистата. – В Барселона, когато всички ще са с последните си разработки, ще видим къде сме спрямо съперниците. F10 се развива прекрасно и няма нещо, което да ни притеснява.