Макларън са предложили на Себастиан Фетел изключително висока заплата, твърди съветникът на Ред Бул Хелмут Марко.
Името на четирикратния световен шампион се свързва с тима от Уокинг и Ферари – отново, като слуховете дали би напуснал отбора, с който спечели титлите си, се засилиха малко преди лятната ваканция на Формула 1. Твърди се, че и Мерцедес се интересуват от него – за евентуално привличане след изтичане договора на Люис Хамилтън. Англичанинът е с контракт до края на следващия сезон.
– Естествено, че Себастиан им е цел – заяви Марко пред немския вестник Шпорт Билд, допълвайки, че предложението на Макларън към Фетел било направо „абсурдно високо”.
За Макларън не би било особено трудно да предложат на немския пилот по-високо от настоящото му възнаграждение. За 2013 г. основната заплата на Фетел бе 12 милиона евро, а общите му приходи възлязоха на над 29 млн. евро (заплата плюс бонуси от отбора и договори със спонсори – за които се смята, че пилотът по принцип дели наполовина с тима си). Фернандо Алонсо и Хамилтън взимат по 20 млн. евро на година като заплата, Дженсън Бътън получава от Макларън 16 млн. евро.
Изпълнителният директор (бизнес) на Мерцедес Тото Волф не отрече в скорошен свой коментар интерес на тима от Бракли към Фетел.
– Светът на F1 е твърде конкурентен, за да изнасяме плановете си в публичното пространство. Говорим с доста топпилоти. Всички големи отбори ги искат. Опитваме се да си изградим идея как се движи пазарът преди да вземаме решения – заяви австриецът, който вчера пострада при падане с велосипед.
Волф се озова в болница със счупени китка, лакът, рамо и ключица. Катастрофата била масова при каране по крайбрежието на Дунав във Виена. Пострадал и изпълнителният директор (техника) на Мерцедес Пади Лоу, но не толкова, колкото Волф.
Междувременно другият ключов за пазара на пилоти в F1 състезател – Фернандо Алонсо – може да се окаже свободен да си тръгне от Ферари. Според италиански източници в договора на испанеца има клауза, изискваща тимът да е поне трети в класирането при конструкторите. Скудерията обаче отиде на четвърта позиция след Гран при на Германия. Изместилият ги назад тим на Уилямс е във възход и ако продължи силното си представяне, Ферари могат да се окажат извън топ 3 в края на сезона. Това би дало основание на испанеца да си тръгне от Маранело.
Междувременно в списание Аутоспринт се твърди, че Алонсо дори вече се бил обадил в Мерцедес. Името на Фернандо се свързва най-вече с евентуално връщане в Макларън.
Даниел Рикиардо пък сподели от своя страна, че според него желанието на всеки пилот да отиде един ден във Ферари вече се е превърнало в клише. Австралийският съотборник на Фетел, чийто баща е от Сицилия, не изпитвал особено влечение към легендарния италиански тим. На въпрос на Гадзета дело Спорт дали да кара за Ферари е най-голямата му мечта, Рикиардо отговори:
– Честно казано, според мен това вече е само клише. Някои пилоти със сигурност мечтаят да отидат там. Но според мен подобно нещо се дължи най-вече на любовта на родителите им към Ферари заради историята и културното наследство (на марката). Моята италианска ДНК определено се проявява в хранителните ми навици. Обичам италианска храна, особено когато тренирам и мога да ям като хората. Иначе годината ми досега (в Ред Бул) е точно такава, каквато се надявах да бъде. Знаех, че ако нещата се напаснат, ще е възможно да се боря наравно със Себастиан. Смятам, че започнах сезона много добре и целта е да продължа в същия дух.