Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Макларън начело в първата сесия за Гран при на Япония

Макларън начело в първата сесия за Гран при на Япония

39
0
Дженсън Бътън

Пилотите на Макларън Дженсън Бътън и Люис Хамилтън оглавиха класирането в първата свободна тренировка за Гран при на Япония. Трети бе Себастиан Фетел (Ред Бул), следван от Фернандо Алонсо (Ферари), съотборника си Марк Уебър, Хайме Алгерсуари (Торо Росо).

1:49.408 мин бе първото време, дадено повече от 20 минути след началото и то бе на Нараин Картикеян. Индийският пилот се върна в кокпита на Испания Рейсинг, за да се подготви за предстоящата в края на месеца първа Гран при в родината си. Там той трябва да е титуляр и ще използва тренировките, за да свикне с автомобила.

Дейността по трасето не се увеличи сериозно. Половин час след старта на сесията в таблицата имаше едва три времена. Първото от тях обаче бе на местния любимец Камуи Кобаяши – 1:39.123. Във Ферари Фелипе Маса провеждаше тестове на аеродинамични компоненти, включително ново предно крило, което е насочено като развитие за автомобила за догодина. Рено пък подновиха пробите на модифицираното си шаси, след като се наложи да ги спрат в Сингапур заради прегряване. Този път Бруно Сена бе с новия вариант, а Виталий Петров – с конвенционалния.

Бътън и Хамилтън застанаха начело на подреждането в средата на 90-те минути изпитания – съответно с 1:33.648 и 1:33.725 мин. И те, и съперниците им от Ред Бул, както и Алонсо имаха по-малко от 10 обиколки на този етап от тренировката. Себастиан Фетел междувременно успя да впечатли сериозно, след като премина 130R с отворен DRS, както и през последния завой при излизането на старт-финалната права. В следващата си серия (втора за него) германецът продължи да експериментира къде може да премине с активирана система на задното крило. След 16 тура той бе трети (1:34.090) – зад съперниците от Макларън. В самия край на сесията пък той излетя на Дегнер и не успя да се върне на пистата, а освен това повреди и предното си крило.

Сесията вървеше без сериозни инциденти. Единствено Пастор Малдонадо спря и според телеметричните данни проблем с налягането на горивото го бе принудил да се дръпне встрани от трасето. От Уилямс обаче не потвърдиха информацията и заявиха, че грешка на състезателя е довела до случилото се.

До края на изпитанията работата продължи без повече прекъсвания и без видими сериозни проблеми из питлейна (с изключение на Тимо Глок, чийто Върджин имаше теч, но това бе отстранено бързо). В края почти всички бяха на пистата за последни обиколки, като размествания не настъпиха, тъй като колите бяха с вече доста износени гуми. Екипите използваха по-твърдите медиум за тази сесия, като меката смес софт ще изпробват във втората тренировка.