Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Майкъл Андрети иска да влезе в F1, преговарял е за закупуване на...

Майкъл Андрети иска да влезе в F1, преговарял е за закупуване на отбор

3290
0
Майкъл Андрети
Майкъл Андрети; снимка: Индикар

Майкъл Андрети търси начин да влезе във Формула 1 чрез придобиване на отбор. Собственикът на Андрети Аутоспорт заяви пред Racer, че е водил наскоро разговори с представители на различни екипи. Официално нито един тим не си търси купувач.

„Би било страхотно, но има дълъг път, докато се случи. Ще се възползваме, ако се появи правилната възможност. Но още не сме на този етап“, обясни Майкъл Андрети

Чрез купуване на вече съществуващ отбор се избягва таксата от 200 милиона долара, която трябва да се плати за чисто нов екип. Тя бе въведена преди години с цел запазване стойността на вече участващите в Гран при отбори. 200 милиона обаче са огромна сума дори в спокойни от икономическа гледна точка времена. Тези пари са сред основните пречки за влизане на нови екипи във Формула 1, защото рязко увеличават необходимата първоначална инвестиция. Според условията на последния договор Конкорд, сключен през 2020 г., при купуване на съществуващ вече тим първоначалната такса ще се разпредели между всички екипи посредством загуба на процент от приходите.

Настоящият отбор Андрети Аутоспорт пък е основата в началото на 90-те години на XX век – през 1993 г. – като Форсайт Грийн Рейсинг. Тогава участва в шампионата КАРТ. Андрети се присъединява към отбора през 2001-ва, впоследствие купува контролния пакет. Преименува го на Андрети Грийн Рейсинг и го прехвърля в Индикар през 2003-та. Екипът има четири титли при пилотите и 5 спечелени Индианаполис 500 надпревари през последните две десетилетия. Понастоящем Андрети Аутоспорт се състезава с 4 коли в Индикар. Освен това участва в Extreme E, Формула Е и IMSA.

Предполага се, че най-прекият път за участие на Майкъл Андрети във Формула 1 би бил да купи тима на Хаас

Джийн Хаас трудно бе убеден да продължи съществуването на отбора. Това стана възможно благодарение въвеждането ограничение на бюджетите и новите технически правила, които влизат в сила от догодина. Твърди се обаче, че Хаас практически вече не влага нищо в тима, който разчита единствено на приходите си от общия доход на F1 и спонсори.

Изпълнителният директор на Алпин Марчин Будковски пък сподели, че са водени разговори с потенциални нови участници във Формула 1 за използване двигателите на Рено. Той обясни, че интерес има, но част от заинтересованите да влязат в Гран при не са обявили още публично намеренията си.