Макс Верстапен е бил извикан при стюардите на Гран при на Япония и рейс директора на Формула 1 Чарли Уайтинг, за да обясни защитата си срещу Люис Хамилтън в последната обиколка от състезанието на пистата Сузука.
Английският пилот на Мерцедес настигна съперника си във финалните турове на надпреварата. В борбата за втора позиция Хамилтън опита да изпревари холандеца, който обаче затвори кривата на влизане в последния шикан. Люис бе принуден да мине вляво и се измъкна по резервен път, след което се оплака по радиото, че Верстапен се е движел по време на спирането.
Уайтинг и стюардите поискали да изяснят ситуацията директно с Макс. Официално разследване на случая нямаше.
Инцидентът бе оприличен на ситуацията с Кими Райконен от Гран при на Унгария. Срещу Верстапен няма да има допълнителни действия. Според motorsport.com обаче, вероятно му е било изяснено какво за ФИА е приемливо поведение на пистата и какво не.
Хамилтън не навлезе в допълнителни анализи на ситуацията. След финала той заяви, че тя вече няма значение, тъй като всичко е приключило.
„Знаехме, че стартът ще е решаващ и аз потеглих наистина добре, което ми позволи да изградя свой собствен ритъм”, обясни Верстапен. „След това вървях зад Нико [Розберг] и пазех гумите си. Тимът избра наистина силна стратегия, колата бе чудесно балансирана, а състезанието – успешно. Радвам се, че разделих двата болида на Мерцедес. Когато ускорявах, Нико правеше същото – той контролираше надпреварата.
Люис очевидно бе малко по-бърз във финалните обиколки и знаех, че ще ме настигне. В последния шикан го видях в огледалата, защитих се и взех второто място.
Имах известни притеснения относно сините флагове. Мисля, че въпросът трябва да се обсъди. Бях в същата ситуация миналата година, както и в началото на този сезон. Разбирам, че всички искат да се състезават. Но тези, които затварят с обиколка, се борят за подиум и трябва да имаш различен подход.”
.@Max33Verstappen (P2) on Nico „cruising“ and a „great battle“ with Lewis #JapaneseGP 🇯🇵 pic.twitter.com/zCKnif0roy
— Formula 1 (@F1) 9 October 2016