Отборите от световния рали шампионат (WRC) не постигнаха съгласие с ФИА относно потенциалното участие на нов частен екип в някои ралита от първенството, който да използва новия Фолксваген Поло R WRC.
Фолксваген реши да се изтегли от WRC в края на миналия сезон. Автомобилът на тима за 2017 г. вече бе готов, но така и не бе хомологиран. Насър ал Атия опита да събере средства, но времето не му стигна. Все пак има шанс частен тим да бъде сформиран, но за хомологацията е необходимо съгласието на всички отбори.
Точно по този повод рали директорът на ФИА Ярмо Махонен се видя с представители на Хюндай, Ситроен, Тойота и М-Спорт. Той сподели, че срещата е преминала в положителен дух и добра атмосфера.
„Хората споделиха тревогите си и имат правото да го сторят. Ще обсъдя нещата с Фолксваген и след това отново ще се срещнем”, обясни Махонен пред Аутоспорт.
Шефът на Ситроен Рейсинг Ив Матон заяви, че отборите имат нужда от повече информация преди да дадат съгласието си за проекта: „По принцип идеята да има повече коли в шампионата е чудесна, но тук може би говорим за краткосрочна перспектива. Трябва да сме сигурни, че подобен проект ще донесе нещо на първенството, а не обратното. Сега имаше точно един ред: „да се хомологира колата, за да участва в някои ралита”. Трябва да разберем кой ще кара, в кои надпревари, какви ще са условията. Може би трябва да прегледаме правилата за участие, но е необходимо това да се случи както трябва, а не на половинчасова среща.”
Махонен даде като пример именно Ситроен и тяхната програма през 2016 г. – тимът участва само в отделни ралита, но предварително бе поел ангажимент да възстанови заводския си екип във WRC през 2017 г.
Според Томи Макинен повече отбори биха направили шампионата по-силен. Шефът на екипа на Тойота сподели, че въпросът е дали един такъв нов екип ще допринесе за по-голям интерес.
Колегата му от Хюндай Мишел Нандан пък бе категоричен, че проектът не може да се осъществи при настоящите правила: „За мен е малко странно как след взимането на голямото решение (за напускане на шампионата) изведнъж се появи молба за хомологация. Ситуацията може да стане наистина трудна, ако започнем да даваме разрешение на всеки. Според мен правилата трябва да се спазват: хомологираш колата, след това влизаш в първенството. Разбирам проблема им, но много компании имат грижи, принуждаващи ги да напуснат автомобилния спорт. Аз имам точно такъв опит.”