Производителите на задвижващи системи за Формула 1 искат спортните им програми да са свързани с основния им бизнес и нормалните автомобили. F1 трябва да им осигури това, смята Мат Морис, който отговаря за конструирането и производството на механичните компоненти в Макларън.
Инженерът дойде в Уокинг през 2013 г., като преди това бе главен конструктор на Заубер. Мнението му е в унисон с изявленията на техническия шеф на Мерцедес в Гран при Пади Лоу. Според Морис включването на производителите в обсъждането на нови правила е жизненоважно за Формула 1 като цяло.
„Смятам, че е добре разговори да се водят още отсега, защото за вече участващите в спорта производители на задвижващи системи е важно да знаят какво ще се случва в бъдеще. Необходима им е сигурност, както и да са наясно, че работата ни ще е свързана с бизнеса им.”
Морис смята, че рано постигната яснота по отношение на каквито и да са стъпки в бъдеще при задвижващите системи може да привлече още компании към спорта.
По-рано Пади Лоу посочи, че дискусиите относно звука на болидите от няколко години насам всъщност маркират едно от основните различия между F1 и развитието на серийните автомобили.
„Дебатът се появи при въвеждането на настоящите двигатели, което стана през 2014 г. Според мен нормалните коли ще са съвсем тихи, ако станат напълно електрически и това може да се случи в съвсем недалечно бъдеще. И тогава ли ще асоциираме силния звук с представяне?”, заяви Лоу.