Макларън върви в добра посока в дългосрочен план, заяви тест и развойният пилот на тима от Уокинг Оливър Търви.
Британецът кара за отбора в първия ден тестове на пистата Каталуния. Неговото постижение бе най-слабо за вчерашната сесия, но целта му не бе да гони време за обиколка. Оливър все пак натрупа 66 обиколки.
Търви призна, че не се е чувствал особено уверен преди теста заради коментара на Дженсън Бътън след Гран при на Испания. Английският пилот на Макларън обясни, че първите около 30 тура от надпреварата на Каталуния са били „най-плашещите обиколки” в живота му. Поведението на МР4-30 не бе добро при каквато и да е скорост, пооправи се след направените в рамките на надпреварата промени и новите гуми. След това състезание обаче Бътън сподели, че не очаква да вземе точки през настоящия сезон.
При Търви нещата потръгнаха значително по-добре: „В началото на деня всичко бе сравнително наред. Задната част на болида на моменти бе леко нервна, но положението не бе твърде лошо. Дженсън имаше много проблеми в състезанието и като видях коментара му, си помислих: „Може би това не е най-добрата писта за тестове и развитие в момента!” Но за мен е страхотно да получа шанс и да седна в болида, да свикна с него, да давам обратна информация на екипа. Имаме много нови компоненти и за двигателя, и за шасито, опитваме се да намалим разликата и да помогнем на Дженсън и Фернандо [Алонсо] за идващите стартове. В началото започнахме с аеродинамична програма, която продължи около два часа. Отделни проблеми със сензори я скъсиха малко, но все пак събрахме полезни данни. После имахме работа със задното крило и изпитахме няколко различни опции за него. Трудим се с поглед към идващите надпревари, така че карах със спецификация на задното крило за Канада. Стараех се да постигна постоянно темпо, не използвах DRS във всяка обиколка. Проведохме три серии обиколки за събиране на данни. Щеше да е хубаво да направим още няколко тура. За мен обаче усещането в колата е чудесно. Хубаво е, че имах възможност да изкарам известно време зад волана. За първи път управлявах болида с новата задвижваща система. Върша много работа в симулатора и бе важно да сравня данните от него с тези на пистата. Така че всяка обиколка е полезна и за мен, и за отбора.”
Оливър е убеден, че Макларън върви в правилната посока в дългосрочен план. Той допълни, че болидът се управлява по-леко и продължи: „Тези (нови) концепции обаче отнемат време за развитие. Сигурен съм, че в автомобила има още потенциал. В момента има толкова нови неща за изпитания и годината досега е много вълнуваща от гледна точка на развойната програма.”
Днес зад волана на МР4-30 е Бътън, който ще продължи работата по аеродинамиката и геометрията на окачването.
Sunny morning here at the #BarcelonaTest installation laps done now for some proper running #JB22
— Jenson Button (@JensonButton) May 13, 2015