Мерцедес ще защитава титлите си във Формула 1 от 2014 г. с болида F1 W06 Hybrid, който бе официално показан тази сутрин на пистата Херес, минути преди началото на предсезонните тестове на Гран при отборите.
2015 г. бележи началото на еволюционен процес за хибридните болиди, които се появиха за първи път в спорта през миналата година. Мерцедес обаче посочва, че думата „еволюция” не бива да заблуждава никого, както и че зимата е била толкова напрегната, колкото и преди.
– Отстрани зимата може да изглежда като период за почивка във Формула 1. Но това не би могло да е по-далеч от истината – обяснява спортният директор Тото Волф. – Много преди края на миналия сезон работата по колата за 2015 г. стана основен приоритет. Зимните месеци са най-напрегнати, всички в Бракли и Бриксуърт се трудят неуморно, за да се подготвят за предстоящия сезон. Отдадеността им е вдъхновяваща. Би било опасно да почиваме на лаврите си и никой от нас няма чувството, че сега ще ни е по-лесно. Тъкмо напротив и мотивацията ни е толкова висока, колкото е била винаги. Има един прочут цитат от Бейб Рут, който винаги казвам на хората: „Вчерашните хоумръни не печелят днешните мачове”. Напълно сме наясно, че успех се постига трудно, а може да е краткосрочен, ако не се прилага правилен подход.
Волф допълни, че тимът няма да падне в капана на прекаления оптимизъм, нито ще се опитва да предсказва бъдещето, защото „спортът не работи така”.
– Всъщност това е може би най-брутално честният спорт, защото хронометърът никога не лъже. Представянето на нов автомобил е вълнуващ момент за всички, които са се трудили по него. Гордеем се да видим крайния резултат от упоритата работа, но ни предстои дълъг път преди първото състезание – каза още той.
Австриецът заяви, че целта на тима е да направи бърз, издръжлив автомобил, за да се бори със съперниците, чиито възможности и способности никога не бива да бъдат подценявани.
За Мерцедес ще продължат да се състезават Люис Хамилтън и Нико Розберг. Волф посочи, че екипът познава пилотите и знае какво може да очаква от тях, както и те – от отбора. Според него предстои още един изумителен двубой между двамата, но трябва да се почака до Мелбърн, за да е напълно ясно дали разполагат с болид, позволяващ им да се борят за победи.
Техническият шеф на отбора Пади Лоу каза от своя страна, че очакванията към Мерцедес сега са наистина високи и се правят много предположения за потенциала на тима. Той повтори, че в който и да е спорт никой не може да си позволи да не се развива – особено във Формула 1:
– Старата поговорка в автомобилния спорт гласи, че си толкова добър, колкото си бил в последното си състезание. По това време миналата година отидохме за филмов ден на Силвърстоун с новата хибридна задвижваща система и бяхме искрено изненадани, че колата излезе от бокса! Сега може да сме изчистили първоначалните препятствия, но не ги забравяме, тъй като те демонстрират, че нищо не може да бъде приемано за даденост. Като всеки друг тим работихме по-упорито от всякога, за да подобрим представянето си. В същото време обаче, трябва да сме сигурни, че вървим в правилната посока. Един от рисковете при развитието на болид е, че опитите да вървиш напред лесно могат да се превърнат в стъпки назад. Налага се да поемаш рискове, за да бележиш прогрес, но те трябва да са внимателно преценени, за да се получи по-добър в сравнение с предшественика си автомобил.
Лоу каза също така, че промени има както по шасито, така и по задвижващата система.