Мишлен може да се върне във Формула 1, но при определени условия.
Произвеждащата гуми френска компания напусна спорта в края на 2006 г. Причината бе концепцията за само един доставчик, която не допадна на Мишлен.
Договорът на Пирели пък изтича в края на 2016 г. Италианската компания претърпя сериозни трусове в F1. По време на цялата й работа в Гран при спортният директор Пол Хембри се стараеше да разясни, че гумите се правят според изискванията на отборите, притежателя на търговските права и т.н., както и че това няма нищо общо със серийното производство. Въпреки това Пирели понесе сериозни негативи в различни периоди от работата си през последните години във Формула 1.
За завръщане на Мишлен в спорта се споменава от известно време, но официална информация липсва. Все пак има индикации за това, че френската компания обмисля подобно действие.
„Защо не? Напълно сме отворени към едно завръщане, но при някои точно определени условия – Формула 1 трябва да промени техническите си правила”, заяви в интервю за Аутоспринт спортният директор на компанията Паскал Куаснон. „Гумите трябва отново да се превърнат в технически проект, а не просто в инструмент, с който да се постига по-впечатляващо или не толкова вълнуващо шоу. Мишлен постави някои много точни условия, за да се върне в F1. Искаме 18” гуми, каквито вече използваме във Формула Е и каквито скоро ще има в други серии. Ако в F1 искат да разгледат предложенията ни, ние сме насреща – изцяло открити и със силно желание да се върнем. Ако обаче идеята е всичко да продължи както досега, тогава – благодаря, но не се интересуваме.”
Куаснон поясни, че Мишлен понастоящем няма нищо против концепцията за единствен доставчик на гуми. Французите ще са точно такъв партньор в шампионата на MotoGP след оттеглянето на Бриджстоун.
„При следващата покана за оферти за доставка на гуми във Формула 1 ще изпратим нашите предложение. След това проблемът е на [Бърни] Екълстоун и ФИА – те могат или да ги приемат, или не”, допълни той.
На въпрос какво не му харесва в сегашните гуми, които се използват от отборите във Формула 1, Куаснон заяви, че по принцип те трябва да имат стабилно представяне и да дават добро ниво на сцепление.
„Не е нормално пилот да казва след няколко обиколки: „Трябва да намаля, защото гумите няма да издържат. Това не бива да се случва. В наши дни F1 състезателите не могат да демонстрират таланта си, тъй като гумите не им позволяват. В 24 часа на Спа в GT стана същото – някои гуми не издържаха два последователни стинта. Това се случва, когато има само един доставчик и липсва мотивация за подобрение. И се нарича посредственост, а не технология. Ако вместо това има интересни технологични правила, дори да си единствена компания в съответната дисциплина, си принуден да предлагаш продукт на максимално добро ниво”, обясни Куаснон.