Управляващият директор на звеното на Мерцедес за двигатели в Гран при Анди Коуел бе отличен от Institution of Mechanical Engineers за приноса си в създаването и развитието на задвижващи системи за Формула 1.
Инженерът получи приза на церемонията за раздаване на годишните Vision Awards в Лондон. Те се връчват на хора, които с работата и обучението си са демонстрирали изключителна отдаденост на инженерството и неговото бъдеще. Наградите бяха връчвани от президента на организацията Марк Хънт, който заяви:
– Смятам, че отличените имат изключително модерен поглед в бързо развиващата се, динамична професия на инженера. Те търсят начини да вдъхновят хората, които ги следват и без изключение са комплимент за професията. За нас е чест да отбележим постиженията им.
Церемонията включваше и така наречените Prestige Awards на водещи специалисти, един от които бе и Анди Коуел. Той получи наградата „Джеймс Клейтън”. Тя се връчва на членове на организацията с най-голям принос към инженерната наука през предходната година (или за определен период от време) – чрез изследвания, изобретения, експериментална или експертна работа, оригиналност в инженерен проект и т.н. Коуел получи приза за вдъхновяващото си ръководство на департамента на Мерцедес-Бенц за спортни двигатели и за изключителния си принос в създаването и развитието на задвижващи системи за Формула 1.
Коуел ръководи създаденото от Марио Илиен и Пол Морган предприятие, което бе основано с подкрепата на Мерцедес. Във фабриката в Бриксуърт бе създадена и задвижващата система, с която тимът на щутгартския концерн в Гран при доминира в тазгодишния шампионат. В интервю за списание ClubS1 (брой 174) Коуел сподели, че най-трудната част от решенията при създаването й е била как най-добре да се намери балансът между максималните й възможности и общата бързина на колата, как да се интегрират отделните компоненти от гледна точка на аеродинамиката:
– Всъщност имаше много решения, които трябваше да бъдат компромисно избрани. Посветихме голяма част от работата си на това. Изборът на един или друг елемент винаги беше свързан с това кое ще е най-добро за общия пакет. Имаше решения, които биха били още по-добри от гледна точка въртенето на коляновия вал, но в крайна сметка не това е най-важното. Затова сме един тим, събирахме се често заедно всички инженери, за да направим колата по-бърза, а не отделен параметър да е най-добър. Онова, което има наистина значение, е времето в една обиколка и то е, върху което работехме всички. Имаше много трудни решения и от гледна точка управлението на системата от IT отдела, от гледна точка на управлението на пилотите.
С това Коуел потвърди напълно, че успехът на Мерцедес през настоящия сезон се дължи в най-голяма степен на факта, че те разработваха в най-тясна връзка и шасито, и задвижващата система.
В същото време инженерът посочи, че ролята на специалистите от Щутгарт е много по-сериозна, отколкото мнозина смятат.
– Още при разработката на предишния двигател V8 ползвахме в огромна степен техния опит в изграждането и управлението му, след това KERS, а в новата система реално има много елементи, заимствани от модела Мерцедес SLS, батериите например, начинът им на зареждане и управление. Голяма част от изследванията бяха направени при тях и получихме много ценни съвети, например за използвания материал за клапаните в охладителната система на турбото. В Бриксуърт от години не се бяхме занимавали с турбодвигатели и не бяхме напълно наясно доколко се е развила тази технология. Работейки във воден интеркулер, имаше ефекти на конденз и ръжда, които Мерцедес ни посъветваха как да отстраним, защото познават проблемите от нормалните коли. Работехме и работим в много тясно сътрудничество с най-високо поставените инженери в развитието на Мерцедес и постоянно обменяме информация между Бриксуърт и Щутгарт. Извършваме паралелни тестове и хубавото при промяната на правилата сега е, че много голяма част от опита във Формула 1 ще може да се използва обратно в серийните автомобили. Развитието на системите brake-by-wire например – допълни Коуел.