Президентът на Ферари Серджо Маркионе заяви, че ще прояви търпение към тима на Скудерията в периода, докато техническият отдел си стъпи на краката.
Техническият директор на екипа Джеймс Алисън напусна екипа през лятото и се наложи преструктуриране в тима. Матия Биното бе натоварен да координира работата на отделните департаменти. Ферари завърши сезон 2016 без победа, а в началото на годината в Маранело се говореше дори за борба за титла.
„Смятам, че промените от август представляват началото на преструктурирането на спортния ни мениджмънт. Трябва да дадем време на момчетата: те се трудят много добре. Ще видим какво ще ни донесат, но вярвам, че това е решението. Имам пълно доверие на Матия Биното, имайки предвид какво е постигнал досега в кариерата си във Ферари и как управлява в момента техническия отдел.”
„Най-важното нещо, което отборът разбра през изминалия сезон, е къде са пропуските. Основните са представянето ни на писта и темпото на развитие по време на състезателната година спрямо останалите отбори. Мисля, че в началото на 2016-та Ред Бул нямаше нужната сила – поне на хартия – да се бори с Ферари. До края на сезона Ред Бул бе напълно различен отбор. И това не се дължеше на задвижващата система, а на работата по аеродинамиката и шасито. Така бе акцентирано върху един от най-важните пропуски в стратегическото развитие на Ферари през последните няколко години. Ще се опитаме да поправим нещата. Това не означава, че не смятаме агрегата за жизненоважен. Просто трябва да се работи и на двата фронта. Според мен е необходимо да обърнем внимание на най-големия проблем – разликите в аеродинамичното развитие.”
По време на уикенда за Гран при на Италия на Монца Маркионе каза направо, че тимът на Ферари се е провалил този сезон: „Не смятам, че е нужно да подслаждаме ситуацията. Колата не е каквато трябва да бъде. Мисля, че стартирахме добре в Австралия, но след това се провалихме в развитието на автомобила по време на сезона поради различни причини. Направихме промени в ръководния екип. Чувствам се доста комфортно с този тим от „хлапета”, хора, които са способни да променят съдбата на Скудерията. Битката започва с първото състезание през 2017 г.”
Шефът на екипа Маурицио Аривабене допълни, че структурата на отбора е солидна и във Ферари има достатъчно хора, за да се работи в правилната посока, без да е нужно да се търсят външни специалисти.
„Ако работиш за тим като Ферари, никога не се отказваш. Това е в ДНК-то ни. Никога няма да спрем да се борим”, каза още Аривабене.
Тимът на Ферари завърши трети в шампионата на конструкторите за 2016 г. – зад Мерцедес и Ред Бул. Пилотският състав за 2017-та остава непроменен – Себастиан Фетел и Кими Райконен. Четирикратният световен шампион заяви по време на Ферари Рейсинг Дейс в Дайтона, че има договор със Скудерията във връзка с предположения, че може да заеме овакантеното от Нико Розберг място в Мерцедес.