Макларън и Рон Денис трябва да понамалят целите и смелите изявления за настоящия сезон във Формула 1, смята Дейвид Култард.
Бившият пилот от Гран при, който изкара почти цяло десетилетие в тима от Уокинг, посочи, че началото на 2015-а година бе особено тежко за британския тим – може би най-трудното в цялата му история.
„Дори взимайки предвид предизвикателствата на новото партньорство с Хонда, никой не бе в състояние да предположи подобна липса на представяне”, пише Култард в колонката си за английския вестник Телеграф. „За разлика от Дженсън [Бътън], аз вярвам, че те ще вземат някакви точки тази година, но едва ли ще постигнат нещо повече. Ако се намираш в подобна ситуация, може да се окаже трудно да нарушиш цикъла. В Макларън се опитват да привлекат нов главен корпоративен спонсор, при това за пари, на каквито са свикнали в исторически план, но никой не желае да се асоциира с компания, която губи толкова лошо.”
Култард посочва, че според него мощта на компанията Макларън е такава, че той не се притеснява дали отборът ще се оправи. Според шотландеца въпросът е как се стигна дотук и какво влоши до такава степен представянето.
„Голяма част от отговорността е на Хонда”, смята Дейвид. „Те очевидно имат сериозни проблеми в справянето с хибридните технологии, необходими за Формула 1. Резултатът е автомобил, който е болезнено бавен. Докато този двигател не се изравни с агрегатите на Ферари или Мерцедес – или разликата не падне до 20 к.с., то Макларън ще продължи да има проблеми. Правилата са такива, че просто не е възможно подобен дефицит да се навакса с шасито. А и кой знае дали нямат липси и в аеропритискането?
Историята за това как Макларън господства през един сезон, печелейки 15 от 16 старта и пренаписвайки рекордите в спорта, вече е много стара и е крайно смело от страна на Рон Денис да твърди, че един ден отборът ще доминира отново. Аз бих понамалил малко целите за сезона, макар в крайна сметка именно визията на Рон да доведе до създаването на технологичния център на екипа.”
Култард припомня, че изкара 9 години в Макларън – повече от който и да е друг пилот. Въз основа на опита си от това време той твърди, че с Денис понякога е трудно да се работи: „Човекът Рон може да е много щедър и внимателен, но като бизнесмен е студен, пресметлив и пословично изискващ. И въпреки това той остава най-силната страна на Макларън. Изглежда Рон е потеглила на кръстоносен поход, чиято цел е да остави тима доминиращ във Формула 1 и да бутне Ферари от пиедестала им. А колкото и смущаващо да е случващото се с отбора, колкото и критики да получава тимът, не мисля, че някога ще стигнем до момента, когато вината ще бъде приписана на неговото ръководство. Помня как веднъж Рон заяви, че той нито конструира, нито произвежда или кара колата, като това по принцип насочва вниманието към други отдели. В настоящия случай не виждам как отговорността на Рон за липсата на достатъчно мощност може да е по-голяма от тази на Хонда и ръководителя на тяхната програма за мотори.”