Пилотите на Мерцедес завършиха начело първата свободна тренировка в Барселона, където в неделя ще се проведе надпреварата за Гран при на Испания. Нико Розберг завърши на едва 0,07 сек пред своя съотборник Люис Хамилтън. Както обикновено от началото на сезона най-сериозен преследвач за екипа от Бракли се очерта отбора на Ферари. Себастиян Фетел остана на около секунда от челото, а Райконен завърши на по-малко от 0,03 сек от германеца. Изненадващо пък трета сила след първия 1,5 ч. е отбора на Торо Росо, като Карлос Сайнц изпревари Макс Верстапен. Седми и осми се наредиха Данил Квят (Ред Бул) и Фелипе Маса (Уилямс), а последните места в топ 10 останаха за Даниел Рикиардо (Ред Бул) и Фелипе Насър (Заубер).
Сесията започна при температура на въздуха от 19 градуса, а тази на асфалта бе 20 градуса. До края на първата свободна тренировка обаче втората стойност се покачи с почти 10 градуса.
При Ред Бул двамата пилоти се появиха с различни носове в първата част, за да може да се направи сравнение между новия и стария. Очаква се по-късият да даде предимство от 0,8-0,1 сек на обиколка. Екипът имаше сериозни затруднения с преминаването на краш тестовете, наложителни заради новия нос. Рикиардо и Квят използваха четвърта задвижваща система заради проблемите на Рено в началото на сезона.
Ферари се появиха с 16 подобрения, като Себастиан Фетел и Кими Райконен в петъчните свободни тренировки трябва да изпробват ново предно и задно крило, нов под, нов дифузьор, нов капак на двигателя, както и променено задно окачване, което бе разработено заедно с австрийците от AVL в Грац. Спирачните апарати на предната ос както и в Бахрейн бяха на 7 вместо на 9 часа. Сред новостите обаче за разлика от други отбори не е скъсен нос. Според данните от симулатора в Маранело новият пакет би трябвало да подобри скоростта на колата с поне 0,3-0,4 сек.
При Мерцедес имаше значително по-малко новости, като от отбора обясниха, че залагат повече на качество, отколкото на количество. В Макларън пък освен технически новости представиха и своите нови цветове.
Розберг и Хамилтън направиха първите си опити още в петата минута след началото на сесията. След тяхното прибиране обаче настана затишие, вероятно защото всички познават чудесно пистата. То обаче не продължи дълго, защото пилотите трябваше да изпитат новостите по колите си в реални условия.
След като пилотите на Мерцедес поведоха в началото, те за кратко бяха изместени от Себастиян Фетел. Хамилтън обаче скоро отново успя да си върне водачеството, преди на свои ред да го сдаде на Розберг. След тези начални опити обаче на пистата отново настана затишие, продължило повече от 10 минути. Единствено Даниел Рикиардо от всички пилоти на пистата не бе записал време.
Фернандо Алонсо бе сред първите пилоти завърнали се на пистата около 40 минути преди края на сесията. Той успя да подобри значително времето си и да влезе в топ 10.
В челото пилотите на Мерцедес изглежда отново трябваше да решат кой ще даде най-доброто време в петък сутринта помежду си. Зад тях пък Фетел и Райконен показваха, че Ферари отново е на крачка пред останалите преследвачи на световните шампиони.
В края на първата свободна тренировка пилотите започнаха опити с повече гориво, което означаваше, че промени в челото едва ли ще има. Така след първия 1,5 ч. Мерцедес очаквано завършиха начело, следвани най-плътно от екипа на Ферари.