Тимът на Макларън имаше проблеми със сцеплението в последната свободна тренировка на пистата COTA до Остин. Екипът обаче успя да поправи в голяма степен нещата за квалификацията, в която Дженсън Бътън и Кевин Магнусен дадоха съответно седмо и осмо време.
Англичанинът обаче ще отиде с пет места назад на стартовата решетка – санкцията му бе наложена заради смяна на скоростна кутия.
– Това бяха сериозни усилия за 12-та позиция на грида – обобщи ситуацията Дженсън. – Бяхме много близо с Кевин – във всяка серия. Най-бързата ми обиколка не бе изумително. Тук не е лесно да направиш идеален тур, защото се бориш с непостоянно сцепление, доста вятър, а днес и ниски температури. Но можем да сме сравнително доволни от позицията си, особено като се имат предвид проблемите с баланса от сутринта. Загубихме посоката по отношение на гумите, но следобед всичко бе наред и разликата се дължеше на инженерите. Разочароващо е да се класираш на място, намиращо се откъм чистата страна на пистата, а да си принуден да стартираш от мръсната. Това усложнява нещата, но пък в състезанието ще има вероятно поне два питстопа, може би дори три, което отваря възможност за повече стратегически опции и ни дава по-голям шанс за наваксване на позиции – обясни Бътън.
Магнусен ще отиде с позиция напред заради наказанието на съотборника си. Той отбеляза, че седмо и осмо време не са особено удовлетворяващо постижение за Макларън, но просто това е отражение на възможностите на колата.
– С Дженсън поддържахме почти едно и също темпо цял следобед и смятам, че спокойно мога да кажа, че извлякохме максимума от болида. Мисля, че утре повечето пилоти ще изберат два или три бокса, надявам се нашата стратегия да се получи. Обикновено това е добър начин да отбележиш прогрес. Според мен взимането на точки със сигурност е възможно – каза още Кевин.