Макларън-Хонда приключи предсезонната подготовка, в която поредица проблеми доведоха до ограничено количество обиколки за пилотите на отбора. В един-единствен ден тимът успя да запише 101 тура, а крайният резултат е общо 380 (1751 км). Най-много обиколки на тестовете направи Мерцедес – 1340 (6121 км), а Форс Индия са предпоследни в това подреждане – осми (пред Макларън) с 669 тура (3114 км).
Тимът от Уокинг е със средно под 32 обиколки на ден и рейсинг директорът на отбора Ерик Булие определи тестовете като трудни.
„Това обаче не бе напълно неочаквано: по това време миналата година доста отбори бяха в подобна ситуация, когато новите задвижващи системи се използваха за първи път. Тази година трудностите се увеличиха заради стесняването на задната част”, продължи той. „Липсата на достатъчно километри означава, че няма да сме напълно готови. Но можем да извлечем позитивите от направеното, от събраните данни, които потвърдиха, че постигаме поставените цели. Началото на сезона вероятно ще е трудно, но знаем, че можем да се развиваме бързо и че със сигурност ще отключим огромния потенциал на Макларън-Хонда МР4-30.”
Проблем ограничи работата и в последния ден на тестовете, но от отбора не уточниха какъв.
Хонда трябваше да хомологира задвижващата си система в края на февруари. Шефът на проекта Ясухиса Араи заяви, че „системите функционират добре, спецификацията е готова за състезание. Просто са ни нужни повече тренировки и да подобрим издръжливостта.”
Според Кевин Магнусен MP4-30 е наистина различен автомобил спрямо миналогодишната кола. Той описа поведението му като много по-постоянно и предсказуемо. „Все още не е достатъчно бърз, но усещането е, че има солидна база. Според мен Макларън-Хонда ще разполага с добър болид, ако отборът продължи работа в същата посока”, допълни Магнусен.