Пилотите на Мерцедес Люис Хамилтън и Нико Розберг бяха най-бързи в първата тренировка преди Гран при на Китай, трети кръг от световния шампионат на Формула 1.
Англичанинът оглави класирането, следван от съотборника си, докато съперниците им от Ферари Себастиан Фетел и Кими Райконен се наредиха трети и четвърти. Разликата между Хамилтън и Фетел бе 1,124 сек.
Очаквано времето бе хладно – 13 градуса на въздуха, 26 на пистата. Прогнозата за уикенда е за максимални температури от 16-20 градуса, до около 35 на асфалта – много по-ниска стойност в сравнение с 65-те градуса, които бяха достигнати по време на уикенда в Малайзия. Метеоролозите не очакват дъжд по време на която и да е от сесиите и състезанието на пистата в Шанхай.
Джолион Палмър проведе първата тренировка за Лотус, като той бе с болида на Ромейн Грожан. Първото време пък бе на Нико Розберг и бе записано 13 минути след началото на сесията – 1:41.052 мин. Палмър почти се завъртя, но успя да продължи. Същото стори и Карлос Сайнц – пистата бе доста хлъзгава в началото на изпитанията.
Розберг подобри постижението си до 1:40.412 мин, следван от Райконен на (1,142 сек) и Себастиан Фетел (на 1,28 сек). Малко след това Малдонадо излезе втори (+0,923 сек). И двата болида на Мейнър Маруся пък бяха на писта – за първи път заедно от началото на сезона. Хамилтън междувременно даде най-добри времена в първите два сектора, но блокира предните колела в 14-ти завой и се прибра в бокса. Тимът на Мерцедес провеждаше паралелни тестове с новия нос за F1 W06 и използвания досега вариант. Хамилтън не бе доволен от поведението на автомобила си и обсъждаше промени на настройките с екипа.
След половин час работа отборите върнаха по един комплект гуми медиум на Пирели, но продължиха да се трудят с твърдия тип за уикенда в Китай. Меката спецификация за Шанхай е софт. Очакваната разлика между двата типа бе 1,2-1,4 сек.
„Предна лява гума е най-натоварена в Шанхай”, отбеляза и спортният директор на Пирели Пол Хембри. „През миналата година метеорологичните условия в Китай бяха доста стабилни, докато в предишни сезони имаше по-големи разлики, така че това е интересен фактор.”
Хамилтън оглави класирането при следващата си поява на трасето. С време 1:39.033 мин той изпревари съотборника си с малко над половин секунда. Райконен бе трети – на 1,628 сек. И докато Фетел бе предпазлив в очакванията си преди третия кръг от световния шампионат, то Кими изрази оптимизъм, че болидът на Ферари ще върви силно и на трасето в Шанхай.
„Колата върви добре при всякакви условия и писти, така че не виждам причина тук да не е така”, отбеляза финландецът. „Може да има известна разлика, тъй като е по-студено, но конфигурацията е може би по-близка до тази в Барселона, отколкото която и да е друга досега, а и условията са подобни. В тренировките ще видим какво е положението, но не очаквам изненади.”
Фетел изпревари съекипника и се доближи на малко над 1,5 сек до съперниците от Мерцедес. Пилотите на Торо Росо Сайнц и Макс Верстапен няколко пъти се оплакаха, че губят твърде много скорост на правите. Испанецът вървеше седми, точно зад пилотите на Ред Бул Даниел Рикиардо и Данил Квят. Австралийският пилот отново имаше известни проблеми със спирачките. Руският му съотборник се обади, че няма достатъчно мощност на обратната права.
В последните пет минути от сесията почти всички пилоти бяха на пистата. Размествания в класирането не настъпиха, но Фетел подобри своето най-силно постижение. Най-доброто време остана 1:39.033 мин на Хамилтън, следван от съотборника си, Фетел и Райконен. Пети се нареди Фелипе Наср (Заубер) пред Рикиардо, Квят, Сайнц, Валтери Ботас, Фелипе Маса и т.н.
Final times for #FP1 at the #ChineseGP pic.twitter.com/WXSuSirGDc
— Lotus F1 Team (@Lotus_F1Team) April 10, 2015